مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده مردم در مجلس:

جلسات مستمر سازمان نظام مهندسی و وزارت راه

عصر ساختمان- رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، از برگزاری نشست های مستمری با مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای رفع تعارض منافع خبر داد.

جلسات مستمر سازمان نظام مهندسی و وزارت راه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، فرج الله رجبی با اشاره به اظهارنظر اخیر مسئولان وزارت راه و شهرسازی مبنی بر منع فعالیت مهندسان شاغل در بخش خصوصی، گفت: در جلساتی با معاون وزیرراه و شهرسازی، مدیرکل مرتبط با حوزه تشکل های حرفه ای و مهندسی و نمایندگان شورای مرکزی پیگیر این مسئله و مسائلی از این دست هستیم.

    نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در تلاش برای رفع مشکلات پیش آمده و اختلافات رخ داده میان سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی هستیم، افزود: جلسات مستمری برای پیدا کردن تعارض منافع میان این دو دستگاه در جریان است.

    تدوین شیوه نامه ای در مسیر رفع منافع متعارض مورد توافق است

    رجبی با تاکید بر اینکه در جلسات برگزار شده تدوین شیوه نامه ای در مسیر رفع منافع متعارض مورد توافق واقع شد، تصریح کرد: با تدوین شیوه نامه مذکور نحوه ورود به معضلات پیش روی مشخص شده و متولی حوزه تعیین می شود.

    وی با بیان اینکه در خصوص موضوع پیش آمده درباره عدم اشتغال مهندسان شاغل در بخش خصوصی باید مشخص شود که این بخشنامه مربوط به اخلاق حرفه ای است یا خیر، گفت: باید بدانیم که نگاه عمومی بر این موضوع حاکم است یا خیر زیرا اگر حاکم باشد نگاه کنترلی و حاکمیتی در خصوص آن نیاز است.

    شیوه نامه ای برای تغییر محدوده ها در دست تدوین از سوی سازمان نظام مهندسی و وزارت راه است

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در شیوه نامه مذکور بسیاری از مسائل روشن تر شده و محدوده ها تغییر می کند، افزود: با تدوین و اجرای این شیوه نامه نگرانی ها کمتر شده و تعارض منافع دقیق تر مشخص می شود.

    رئیس سازمان نظام مهندسی کشور همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اصلاح قانون نظام مهندسی در جلسات مذکور مورد بررسی واقع خواهد شد، گفت: خیر این موضوع در کمیسیون عمران مجلس در دست بررسی بوده و به زودی نهایی می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو