مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

تامین مسکن در کشور دولت محور است

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از دولت محوری و بانک محوری تامین مسکن در کشور، گفت: دولت باید سیاست گذار و تسهیل گر تامین مسکن باشد در غیر این صورت وضعیت فعلی ادامه خواهد داشت.

تامین مسکن در کشور دولت محور است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، عبدالکریم حسین زاده با انتقاد از دولت محور و بانک محور بودن تامین مسکن در کشور، گفت: در هیچ کجای دنیا ساخت مسکن از سوی دولت صورت نمی گیرد بلکه دولت ها امکان دسترسی مردم به مسکن را تسهیل می کنند.

    نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در کشور ما مجری سیاست های تامین مسکن دولت است، افزود: دولت باید سیاست گذار و تسهیل گر تامین مسکن باشد در غیر این صورت وضعیت فعلی ادامه خواهد داشت.

    ارایه تسهیلات مسکن وابستگی مردم به دولت در مسیر خانه دار شدن را تشدید کرد

    وی با تاکید بر اینکه ارایه تسهیلات مسکن وابستگی مردم به دولت در مسیر خانه دار شدن را تشدید کرده است، تصریح کرد: متاسفانه سال هاست از آغاز به کار صندوق رهن و پس انداز مسکن صحبت می شود؛ اما تاکنون این صندوق وارد فاز عملیاتی خود نشده و تا زمانی که این مهم محقق نشود بانک محور بودن در حیطه تامین مسکن کاهش نخواهد یافت.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه باید ساختارهای موازی در حوزه تامین مسکن شکل گرفته و خود را در وضعیت اقتصادی کشور تثبیت کنند، گفت: در صورتی که صندوق مذکور شکل گرفته و عملیاتی شود وابستگی مردم به حوزه بانک محوری برای تامین مسکن کاهش چشم گیری خواهد داشت.

    نگاه اشتباه به نحوه مدیریت کشور وابستگی های بسیاری را رقم زده است

    حسین زاده با تاکید بر اینکه نگاه اشتباه ما به نحوه مدیریت کشور وابستگی های بسیاری را رقم زده است، افزود: همانطور که سال ها متمادی اقتصاد ما وابسته به نفت است سایر حوزه ها نیز ناخودآگاه به دولت وابسته شده است.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: دولت باید با ایجاد مشوق های منطقی سرمایه های خرد و کلان را به بخش های مختلف اقتصادی تزریق کند تا به این ترتیب وابستگی ارکان اقتصاد به دولت کاهش یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار