مدیران خودروعصر اعتبار

خطر در کمین بافت‌های فرسوده پایتخت

عصر ساختمان- با وجود اینکه احتمال وقوع زلزله در شهر تهران زیاد است، توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

خطر در کمین بافت‌های فرسوده پایتخت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، با وجود اینکه احتمال وقوع زلزله در شهر تهران زیاد است، توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده از اهمیت بالایی برخوردار بوده و این در حالی است که این بافت‌های فرسوده در جنوب شهر تهران بیشتر به چشم می‌خورد بنابراین در هنگام وقوع بحران با ریزش این بافت‌های فرسوده و کم عریض بودن معابر امکان امدادرسانی در زمان وقوع زلزله کمتر است.

    عدم زیبای در نمای بافت‌های فرسوده شهروندان را ترغیب به ساختن و نوسازی این بافت‌ها می‌کند و حس کنجکاوی آنها را برای داشتن خانه‌ای نو و مدرن و امروزی بر‌می‌انگیزد.

    به جرأت می توان مهمترین عامل در شکل دهی جریان پولی مولد در شهرها را همین جریان مالی بخش‌های سوداگر بازار زمین و مستغلات دانست، بخشی که هم درآمد مدیریت شهری و هم خروجی کالبدی فرایندهای دگردیسی شهر محصول فعالیت آن است.

    عوامل موثر در عدم تحقق اهداف غایی توسعه شهری

    علیرضا احسان فر مدیر مشارکت‌های اجتماعی سازمان نوسازی شهر تهران، شهرساز و کارشناس حوزه نوسازی گفت: چندین عامل اصلی در این مسیر موجب عدم تحقق اهداف غایی توسعه‌های ملی و منطقه‌ای و شهری شده است که تغییرات نابهنگام در الگوی تولید، نظام بهره برداری از مازاد تولید و سایر جریان‌های سیل‌وار اقتصاد ملی همچنین تغییرات تدریجی در فرهنگ عامه و گرایش مفرط به شهرنشینی در جامعه سنتی روستا از جمله این عوامل است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان(http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی