مدیران خودروعصر اعتبار

از کجا اوراق تسهیلات مسکن بخریم؟

عصر ساختمان- محمدمهدی بحرالعلوم، با تشریح بهترین و ساده‌ترین مسیر خرید اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن (تسه)، گفت: تمام شعب بانک مسکن در سراسر کشور در حکم نمایندگان این شرکت می‌توانند تقاضای خرید اوراق متقاضیان را پذیرش کنند.

از کجا اوراق تسهیلات مسکن بخریم؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از هیبنا،  محمدمهدی بحرالعلوم مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک مسکن، با بیان اینکه طبعا تمام کارگزاری‌های بورس می‌توانند به درخواست متقاضیان خرید اوراق تسه پاسخ دهند، گفت: این اوراق در فرابورس عرضه می‌شود و مبادله آن از طریق تمام شرکت‌های کارگزاری قابل انجام است، اما ساده‌ترین مسیر برای خریداران مسکن، مراجعه به شعب بانک مسکن است.

    وی با بیان اینکه از نظر ناظر بازار سرمایه، شعب بانک مسکن به عنوان نماینده‌های کارگزاری مسکن به رسمیت شناخته می‌شوند، اظهار کرد: شعب بانک مسکن مرحله احراز هویت متقاضی خرید اوراق را راسا انجام می‌دهند و در گام بعدی اینکه فرد کد معاملات بورسی دارد یا خیر را بررسی می‌کنند. در صورتی که این کد وجود نداشته باشد، درخواست صدور کد را به کارگزاری بانک مسکن اعلام می‌کنند و فرآیند صدور کد بورسی برای فرد طی می‌شود.

    بحرالعلوم با بیان اینکه تمام شعب بانک مسکن به پلتفورم معاملات در بورس که از طریق کارگزاری بانک مسکن انجام می‌شود، دسترسی دارند و می‌توانند از بازار فرابورس، اوراق مورد نیاز متقاضی دریافت تسهیلات بدون سپرده مسکن را خرید کنند، افزود: فرآیند خرید اوراق در شعب نیز در نهایت از بستر شرکت کارگزاری بانک مسکن اما توسط شعبه انجام می‌شود و پس از انجام مبادله نیز، گواهی خرید اوراق صادر شده و در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.

    مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک مسکن با بیان اینکه فرآیند خرید اوراق به شکل سنتی از گذشته از طریق شعب بانک مسکن ممکن بود و اکنون نیز این روند ادامه دارد، تاکید کرد: هیچ تفاوتی میان خرید مستقیم از کارگزاری بانک مسکن یا اقدام به خرید اوراق از طریق شعب وجود ندارد و فرآیند و هزینه‌ها یکسان است. در عین حال اگر افرادی برای خرید اوراق عجله دارند، این فرآیند از طریق مراجعه مستقیم به شرکت کارگزاری بانک مسکن قدری سریع‌تر طی می‌شود. با این حال طبیعی است که مراجعه به شعب بانک برای متقاضیان ساده‌تر از مراجعه مستقیم به ساختمان شرکت کارگزاری بانک مسکن در محدوده میدان آرژانتین است.

    وی درباره هزینه خرید اوراق توسط کارگزاری‌ها و شعب نیز یادآور شد: کارمزد خرید اوراق تسه مشابه کارمزد خرید سهام بر اساس تعداد اوراق درخواستی محاسبه می‌شود. خرید هر فقره اوراق تسه برای دریافت حق تقدم دریافت 500 هزار تومان تسهیلات بانک مسکن بدون سپرده‌گذاری کافی است. به این ترتیب به طور مثال برای دریافت 50 میلیون تومان تسهیلات مسکن از این محل، باید 100 فقره اوراق خریداری شود.

    بحرالعلوم با بیان اینکه خریداران اوراق می‌توانند مدت اعتبار اوراق خود را در زمان سفارش تعیین کنند، اظهار کرد: طبعا کسانی که قصد دارند دیرتر وارد بازار مسکن شوند باید اوراقی خریداری کنند که مدت بیشتری از اعتبار دو ساله آنها از تاریخ صدور باقی مانده باشد.

    برای خرید سهام یا اوراق تسه باید حدود 0.5 درصد از ارزش معامله را به عنوان کارمزد به واسطه خرید (کارگزاری بانک مسکن، شعب یا سایر کارگزاری‌های مجاز و فعال) پرداخت کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار