مدیران خودروعصر اعتبار

رونق صنعت ساختمان دستورکار شورای مسکن استان در سال ۹۵

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین در نشست هم اندیشی فعالان، تشکل‌ها و نهادهای مختلف وابسته به صنعت ساختمان استان گفت: برای برون رفت از رکود موجود در حوزه ساخت و ساز، مجموعه مهندسی در استان باید بتواند با یک صدا و یک خط مشی مشخص حرکت کرده و تمامی ظرفیت‌های دولتی و خصوصی خود را بکار گیرد.

رونق صنعت ساختمان دستورکار شورای مسکن استان در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصرساختمان» به نقل از صما ،حامد مانی فر با تاکید بر اینکه برای خروج از وضعیت موجود نباید منتظر اتفاقات بیرونی و تاثیر شرایط پساتحریم ماند، گفت: رونق صنعت ساختمان، حرکت چرخ‌های عظیم اقتصاد و ایجاد اشتغال گسترده در سطوح مختلف را همراه خود خواهد داشت.

    دبیر شواری مسکن استان در این راستا افزود: برای ایجاد این رونق باید همه ظرفیت‌ها، قوانین، بخشنامه‌ها، تسهیلات و توان موجود در بخش‌های دولتی و خصوصی بکار گرفته شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شناخت ابعاد مختلف مشکلات موجود نخستین راهکار اتخاذ تصمیمات تاثیرگذار است، گفت: تشکل‌های مختلف وابسته به این صنعت استراتژیک می‌توانند با تشکیل باشگاه‌ها و گروه‌های مشخص و در قالب تفاهم‌نامه‌های اجرایی از حمایت تسهیلات بانکی بهره‌مند شده و با کمک سرمایه بخش خصوصی وارد عمل شوند.

    مانی فر با بیان اینکه فعالان، انبوه سازان و سایر بخش‌های خصوصی می‌توانند پیشنهادات و توانایی‌های خود را مطرح کنند، افزود: پیشنهادات و برنامه‌های کارشناسی شده و هدفمند در شورای مسکن استان که به ریاست استاندار محترم تشکیل می‌شود ارایه شده و در صورت تصویب، اجرا خواهند شد.

    وی با اعلام اینکه تمامی حوزه‌های وابسته و اثرگذار در صنعت ساختمان در شواری مسکن استان حضور دارند گفت: موضوع ایجاد رونق در صنعت ساختمان بسیار مهم و جدی بوده و قابلیت طرح به عنوان یکی از اساسی‌ترین دستورکارهای شورای مسکن استان را دارد.

    قلیچخانی، معاون اجرایی بانک مسکن نیز در این نشست با اشاره به اینکه این بانک برای تامین و حمایت مالی با مشکلی مواجه نیست، بیان کرد: حدود 23 % از هزینه‌های مسکن صرف امور اداری ساخت و ساز می‌شود که شاید لازم باشد طی جلساتی با شهرداری‌ها این روند مورد بازنگری قرار گیرد.

    این مقام مسئول در بانک مسکن استان همچنین افزود: این بانک برای پرداخت‌های خود در سال 94 مشکلی نداشته و قطعا در سال 95 نیز مانعی نخواهیم داشت، هر چند که سیاست‌های کلی ما در همین روزها بررسی و ابلاغ خواهد شد.

    نشست هم اندیشی راهکارهای ایجاد رونق در صنعت ساختمان با حضور نمایندگانی از بانک مسکن، سازمان نظام مهندسی، سازمان نظام کاردانی، انبوه‌سازان ساختمانی، اتاق بازرگانی و سایر تشکل‌ها و سازمان‌های وابسته به این صنعت با حضور مدیرکل راه و شهرسازی و مدیر مسکن و ساختمان در این اداره کل برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار