مدیران خودروعصر اعتبار

نماینده وزیر در امور اراضی و منابع طبیعی خبر داد:

آزاد‌سازی ۵.۲میلیون مترمربع از اراضی تصرف شده استان تهران

عصر ساختمان- نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در امور اراضی و حفظ حقوق بیت‌المال به ایسنا گفت: طی هشت ماه گذشته در استان تهران پنج میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع از اراضی تصرف شده، خلع ید و تخریب شده است.

آزاد‌سازی ۵.۲میلیون مترمربع از اراضی تصرف شده استان تهران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از  ایسنا، حسین معصوم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی تشکیل شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی طی هشت ماه گذشته در تهران 1000 مورد حکم تخریب داشتیم که جمعا پنج میلیون و 200 هزار مترمربع را شامل می‌شد.

    وی همچنین گفت: بناهای تخریب شده بعضا ارزشمند بود که اگر این شورا نبود شاید نمی‌توانستیم یک آجر از روی این بناها برداریم.

    نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در امور اراضی و حفظ حقوق بیت‌المال در بخش دیگری از صحبت‌هایش خود با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و تاکید ایشان برای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی در اسفند‌ماه سال گذشته خاطر نشان کرد: این فرمایش رهبر معظم انقلاب ما را بر این داشت که شورای حفظ حقوق بیت‌المال را تشکیل دهیم تا با توان و همدلی مضاعف کار را دنبال کنیم.

    معصوم با بیان این‌که همه می‌دانیم غفلت از محیط زیست چه بلایی بر سر آینده و محیط زیست و اقتصاد کشور می‌آید، گفت: تربیت این شورا باید در دستور کار قرار گیرد، چرا که زمین‌خواری صرفا یک جرم نیست، در ابتدا جرائم ساده بود ولی بعدا که اقدامات کیفری انجام شد جرائم هم تغییر ماهیت دادند هرچقدر ما خود را تجهیز می‌کنیم طرف‌های مقابل هم روش‌هایی همچون جعل، سندسازی و روش‌های دادگاهی را در دستور کار قرار می‌دهند.

    وی با اشاره به زمین‌خواری‌هایی در شمال و جنوب تصریح کرد: در مازندران وضع خوب نیست همه سواحل را گرفته‌اند و جای خالی به ندرت یافت می‌شود، در بندرعباس، جزیره کیش، قشم متاسفانه یک حالت اپیدمی در تصرف اراضی ایجاد شده است که سازمان‌ها و ارگان‌ها باید فعال شوند. امروز دولت و دستگاه‌های قضایی وارد شده‌اند، اما باید این انرژی را با یک برنامه مدون، هوشمند، علمی پیش ببریم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار