مدیران خودروعصر اعتبار

استقبال بازدیدکنندگان خارجی از سه کاخ موزه‌ تهران

عصر ساختمان- آمار بازدیدکنندگان از کاخ موزه‌های تهران در روزهای نخست تعطیلات نوروز ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است.

استقبال بازدیدکنندگان خارجی از سه کاخ موزه‌ تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری « عصرساختمان» به نقل از تسنیم، استقبال گردشگران داخلی و خارجی نوروزی از سه کاخ موزه گلستان، نیاوران و سعد آباد نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

    مسعود نصرتی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان عنوان کرد: 9 کاخ مجموعه گلستان در ایام نوروز فعال است و گردشگران می‌توانند از تمامی بخش‌های کاخ بازدید کنند.

    نصرتی افزود: به طور میانگین 4 تا 6 هزار نفر در روزهای نخست تعطیلات از کاخ گلستان بازدید کردند و آمار در روز چهارم فروردین به پنچاه هزار نفر رسید.

    مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته آمار بازدید کنندگان خارجی نیز افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

    به گزارش ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، در این رابطه سید بیوک موسوی مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد نیز گفت: در روزهای نخست تعطیلات نوروز شاهد افزایش 15 درصدی بازدید کنندگان از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعد آّباد تهران بودیم.

    موسوی اظهار داشت: به رسم کهن نوروزی و به منظور اشاعه آیین و رسوم ایران باستان، سفره‌های هفت سین سنتی و رنگارنگ را موزه‌ها به نمایش گذاشته شده که با استقبال و تحسین گردشگران داخلی و خارجی همراه شد.

    در این رابطه سید رحمت الله رئوف مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران نیز در رابطه با بازدید گردشگران از این مجموعه تاریخی عنوان داشت: گردشگران این مجموعه علاوه بر بازدید از کاخ اختصاصی نیاوران، از موزه پارچه و لباس‌های سلطنتی، کاخ صاحبقرانیه، موزه حوضخانه، کوشک احمدشاهی، موزه جهان نما، موزه کتابخانه سلطنتی، موزه خودروهای اختصاصی کاخ نیاوران، باغ کتیبه‌ها و محوطه باغ نیز دیدن کنند.

    رئوف ادامه داد: در سال‌های گذشته روزهای 12 فروردین و روزهای خاص شاهد حضور گسترده گردشگران در این مجموعه بودیم اما امسال در روزهای نخست تعطیلات، تعداد قابل توجهی از مسافران از مجموعه کاخ موزه سعدآباد دیدار داشتند.

    مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اظهار داشت: در سومین روز از تعطیلات نوروز حدود 10 هزار نفر از این مجموعه بازدید کردند.

    رئوف خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز موج دوم سفرهای نوروزی، آمار بازدید کنندگان از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد با افزایش رو به رو خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان(http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی