مدیران خودروعصر اعتبار

بازار مسکن با فروش قسطی گشایش می‌یابد

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن با بیان اینکه با اجرای طرح فروش اقساطی مسکن توان خرید بخشی از متقاضیان خرید مسکن افزایش می‌یابد، گفت: در طرح پیشنهادی فروش اقساطی مسکن در صورت تصویب، انبوه‌ساز ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان از قیمت کل هر آپارتمان را به طور اقساطی در حدود پنج سال از خریدار دریافت می‌کند.

بازار مسکن با فروش قسطی گشایش می‌یابد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، علی چگینی در پاسخ به پرسشی در خصوص فروش قسطی مسکن اظهار کرد: این طرح توافقی میان انبوه‌سازان و بانک مسکن است که تجربه این کار در دیگر کشورها نیز قبلا وجود داشته است. ضمن اینکه در ماده 14 قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن نیز بر این موضوع صحه گذاشته شده و رد پای قانونی نیز دارد. مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه‌و‌شهرسازی ادامه داد: این طرح می‌تواند تا حدودی به گشایش بازار مسکن، ایجاد گردش مالی در بخش مسکن و همچنین صنایع جانبی و پایین‌دستی این بخش کمک کند. با اجرای طرح فروش اقساطی مسکن بخشی از خریداران و متقاضیان مسکن به بازار ورود کرده و توان خریدشان افزایش می‌یابد. از این رو در صورت اجرای این طرح توان خرید بخشی از متقاضیان در گروه‌های میانی افزایش و امکان تامین مسکن برایشان فراهم می‌شود. وی با بیان اینکه در این طرح خریداران به جای آنکه کل مبلغ را نقدی و یکجا پرداخت کنند یا بخشی از هزینه خرید خانه را از بانک وام بگیرند، می‌توانند به صورت پرداخت اقساطی و مستقیما از انبوه‌ساز، مسکن خریداری کنند، افزود: بانک مسکن نیز عملیات کارگزاری این فرآیند و ضمانت پرداخت اقساط را بر عهده می‌گیرد. چگینی ادامه داد: می‌توان کاری کرد که این طرح به شکلی هدفمند اجرا شود به این صورت که در طرح فروش قسطی مسکن به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا گروه‌های خاص و واقعی نیازمند مسکن به آن وارد شوند.

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    پورسعیدخلیلی