مدیران خودروعصر اعتبار

خارجی‌پسندترین میدان تهران کدام است؟

عصر ساختمان- یک پژوهش دانشگاهی در سال ۱۳۹۶ ادعا کرد میدان آرژانتین و خیابان‌های اطرافش پایدارترین محله منطقه ۶ است.

خارجی‌پسندترین میدان تهران کدام است؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، به این دلیل که این محدوده اولا از فضای سبز بهترین استفاده را داشته است و در ثانی نسبت به سایر محله‌های منطقه 6، ساختمان‌های جوانتری( عمدتا زیر 10 سال) دارد. بنابراین اگر به دنبال اجاره آپارتمان در محله‌ای ایمن و خوش آب و هوا هستید به اجاره آپارتمان در آرژانتین فکر کنید. همچنین با توجه به موقعیت منطقه، آگهی‌های مربوط به اجاره واحدهای اداری نیز به میزان زیادی به چشم می‌خورد.

    خیابان‌های احمد قمصیر، بهیقی، بهاران، الوند و آفریقا از خیابان‌های اصلی میدان آرژانتین هستند که همه‌ این خیابان‌ها نیز در نهایت به این میدان متصل می‌شوند. البته به لحاظ ماهیت اداری-تجاری این محله، در ساعات اداری ممکن است با ترافیک اندکی روبرو شوید. آرژانتین سرای محله اختصاصی ندارد و فرهنگسرای سرو بار این کمبود را با برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های خصوصی به دوش می‌کشد.

    نکته جالب در مورد اجاره آپارتمان در آرژانتین، اتباع خارجه‌ای هستند که متقاضی سکونت در این خیابانند. قیصر، اهل مصر است و 30 سال دارد. او می‌گوید در شرکت ایرانسل ایران کار می‌کند و با همکار دیگر مصری‌اش آپارتمانی کوچک در میدان آرژانتین اجاره کرده است. او ادامه می‌دهد:« در این خیابان خیلی‌ها را می‌شناسم که تبعه کشورهای دیگر هستند و به دلیل کار در ایران، مجبور به اجاره یک واحد مسکونی می‌شوند و از این بین خیابان آرژانتین را انتخاب می‌کنند. علت را نمی‌دانم!» حتی در چند سایت‌ خرید و فروش منزل، قیمت خانه‌های اجاره‌ای میدان آرژانتین و خیابان‌های اطرافش به دلار هم آگهی شده است.

    مقایسه قیمت‌های آپارتمان در خیابان آرژانتین

    خیابان گاندی یکی از بهترین محله‌ها جهت اجاره آپارتمان در آرژانتین به شمار می‌آید و قاعدتا قیمت‌های آن هم بیشتر از سایر خیابان‌های محدوده است. به عنوان مثال یک آپارتمان 110 متری 2 خوابه در خیابان گاندی بدون پارکینگ با 40 میلیون ودیعه و 2 میلیون تومان اجاره ماهیانه در سایت دیوار آگهی شده است. همچنین یک واحد 125 متری در این خیابان واقع در طبقه چهارم یک ساختمان قدیمی اما بازسازی‌شده و مجهز به آسانسور و انباری در دیوار با 30 میلیون تومان پول پیش و ماهیانه  4 میلیون و 500 هزار تومان به اجاره می‌رسد.

    بعد از خیابان گاندی، خیابان الوند مناسب‌ترین گزینه برای اجاره آپارتمان در آرژانتین است، زیرا مجتمع‌های اداری در این خیابان کمتر دیده می‌شود. اجاره آپارتمان در این خیابان قیمت‌هایی مشابه محله گاندی دارد، البته مقدار اندکی کمتر. به عنوان مثال یک آپارتمان 125 متری 2 خوابه در خیابان الوند با 70 میلیون تومان پول پیش و اجاره ماهیانه 2 میلیون و 700 هزار تومان در سایت دیوار آگهی شده است. همچنین یک واحد 150 متری 3 خوابه، مجموعا با 60 میلیون تومان پول پیش و 5 میلیون تومان اجاره ماهیانه در دیوار به حراج گذاشته شده است.

    به نظر می‌رسد خیابان بیهقی کمتر از بقیه خیابان‌های میدان آرژانتین، حالت مسکونی داشته باشد. با این حال در میان آگهی‌های موجود در سایت دیوار، می‌توان به چند آپارتمان قابل سکونت اشاره کرد. مثلا یک واحد 85 متری دو خوابه با امکانات کامل در این خیابان با 100 میلیون تومان پول پیش و 600 هزار تومان اجاره ماهیانه در این سایت آگهی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار