مدیران خودروعصر اعتبار

گردش در هزارتوی «بازار تهران»

عصر ساختمان- تهران است و بازار بزرگ؛ این بازار از مهم‌ترین مراکز تجاری و بازرگانی پایتخت است؛ «بازار تهران» به همراه بناهای تاریخی محدوده‌اش همچون مسجد امام، مسجد جامع و... از مجموعه‌های مهم تاریخی و هنری شهر محسوب می شود و به خاطر قدمت طولانی و تاریخچه‌اش از دیدنی‌ترین‌های شهر تهران به حساب می‌آید و قطعا فضای سنتی و گذرگاه‌های مسقف این بازار با معماری قدیمی ایرانی برای هر کسی زیبا و جذاب است.

گردش در هزارتوی «بازار تهران»
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، بازار تهران، بازاری است قدیمی واقع در مرکز شهر تهران و ساخت اولیه آن به دوره صفوی نسبت داده می‌شود. در میان اماکن بازار تهران، بازار بین‌الحرمین، از ساخته‌های دوره محمدشاه قاجار و بازار امیر، سرای امیر و بازار کفاش‌ها از افزوده‌های دوران ناصرالدین‌شاه است. این بازار شامل بخش‌های اصلی بازار زرگرها، بازار کفاش‌ها، تیمچه فرش فروشان، حمام چال، چهارسوی کوچک و بنکداری پارچه است. معماری بخش‌های قدیم بازار در کنار معماری جدید بخش‌های تازه ساخت، بر جذابیت‌های این بازار افزوده است.

    بازار تهران همراه دیگر بناهای تاریخی محدوده خود مانند مسجد امام، مسجدجامع و امامزاده زید در راسته بازار، امامزاده اسماعیل در بازار سید اسماعیل، امامزاده سید نصرالدین بالاتر از میدان اعدام، امامزاده چهل تنان و غیره از مجموعه‌های مهم تاریخی و هنری شهر تهران محسوب می‌شود. در شرایط فعلی نیز این بازار به دلیل تنوع بالای کالاها، مورد توجه مردم قرار دارد. اما می‌توان از قدیمی‌ترین محله تهران یعنی سنگلج، قدیمی‌ترین سالن تئاتر تهران، پارک شهر، کاخ گلستان، مدرسه علمیه مروی و مدرسه «دارالفنون» نیز نام برد.

    بازار سرپوشیده تهران آنقدر تو در تو است که پیدا کردن راسته اصناف مختلف به تنهایی به اکتشاف یک شهر زیر زمینی می‌ماند. این بازار با آن همه شاخ و برگ گیج کننده تا خیابان مولوی ادامه پیدا می‌کند. فقط یادتان باشد زمان بازدیدتان را به گونه‌ای هماهنگ کنید تا بتوانید از غذای رستوران‌های تاریخی و معروف این منطقه استفاده کنید؛ چرا که بازار است، فلافل و کباب‌های مختلفش و ... .

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار