مدیران خودروعصر اعتبار

در جلسه شورای آموزش و پرورش قم مطرح شد؛

خیران در نوسازی هنرستان های قم مشارکت کنند

عصر ساختمان- استاندار قم با اشاره به وضعیت بد هنرستان های قم گفت:از خیرین درخواست دارم که در نوسازی هنرستان‌های شهرمشارکت کنند.

خیران در نوسازی هنرستان های قم مشارکت کنند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادقی،استاندار قم در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به مشارکت خیرین در مدرسه سازی در استان قم اظهار کرد: خیرین استان بهتر از استان‌های دیگر کشور در زمینه مدرسه سازی مشارکت دارند، اگر خیرین قمی در این زمینه مشارکت نمی‌کردند وضعیت فضاهای آموزشی استان بدتر از وضعیت کنونی می‌شد.

    وی ادامه داد: در بازدید از هنرستان‌های استان قم شاهد وضعیت بد این هنرستان‌ها به لحاظ تجهیزات بودیم، تقویت هنرستان‌ها موجب می‌شود که دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی با داشتن مهارت به سرعت جذب بازار کار شوند، از خیران درخواست دارم که در نوسازی هنرستان‌های شهر قم مشارکت کنند.

    استاندار قم افزود: آموزش و پرورش می‌تواند در تقویت و گسترش فرهنگ خرید کالای ایرانی نقش ایفا کند، در کنار کار آموزشی به راحتی می‌توان این فرهنگ سازی را در سطوح مختلف دانش آموزی انجام داد، امکان انجام این کار بدون هیچ هزینه ای وجود دارد.

    صادقی در پایان با اشاره به لزوم افزایش بودجه احداث و نوسازی مدارس استان قم خاطرنشان کرد: باید تجدیدنظری در زمینه این بودجه صورت بگیرد و اعتبارات استانی بیشتری برای احداث و نوسازی مدارس در استان قم تخصیص پیدا کند.

    حجت‌الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل در استان قم اظهار کرد: چهار هزار و 691 نفر از کودکان 6 تا 14 سال استان که لازم التعلیم هستند، به مدرسه نرفتند و باید دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود برای آموزش این دانش آموزان عمل کنند.

    معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: 33 هزار فرد بی سواد بین 10 تا 49 سال در استان قم داریم که 12 هزار نفر از آن‌ها تبعه خارجی هستند، امکان آموزش این افراد را در نهضت سوادآموزی داریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی