مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

احداث کارخانه فولاد مکران تا یک و نیم سال آینده

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران گفت: کارخانه فولاد مکران با ظرفیت ۱.۶ میلیون تن آهن اسفنجی تا یک و نیم سال آینده افتتاح می‌شود.

احداث کارخانه فولاد مکران تا یک و نیم سال آینده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، مهدی کرباسیان امروز در مراسم امضای قرارداد اولین ترمینال تمام مکانیزه مواد معدنی و امضای تفاهم‌نامه احداث و بهره‌برداری کارخانه تصفیه شکر در بندر چاربهار اظهار داشت: ایران کشوری معدنی است و 68 نوع ماده معدنی در کشور وجود دارد.

    وی‌ ادامه داد: در برخی حوزه‌ها نظیر سنگ آهن، زغال‌سنگ و مس پیشرفت‌هایی را داشته‌ایم، اما در بقیه مواد معدنی به دلیل اقتصاد نفتی سرمایه‌گذاری چندانی نکرده‌ایم.

    مدیرعامل سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران افزود: در سال 93 حدود 250 هزار کیلومترمربع کار اکتشافی در سطح کشور آغاز کردیم و امروز آمار ذخایر خوبی در برخی حوزه‌ها داریم.

    کرباسیان اضافه کرد:‌ در حوزه سنگ‌دان 12 کارخانه وجود دارد و 200 میلیون تن ذخیره قطعی سنگ‌آهن هست.

    وی افزود: در معدن زرشوران تکاب 40 تن طلا افزوده شده است.

    مدیرعامل سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران بیان کرد: اقدامات اخیر موجب شد، پارسال 9 میلیون تن صادرات فولاد داشته باشیم و 20 درصد شامل 45 میلیارد دلار صادرات کشور در حوزه معدن و صنایع معدنی بوده است.

    مدیرعامل ایمیدرو گفت: چابهار غیر از منطقه آزاد بودن، به آب‌های آزاد دسترسی دارد و نزدیک‌ترین نقطه به اروپا، آفریقا و اغلب نقاط دنیا است.

    کرباسیان ادامه داد: شرق کشور با احداث خط آهن چابهار توسعه می‌یابد و این می‌تواند به کشورهای آسیای میانه و افغانستان برای دسترسی به آب‌های آزاد کمک بزرگی کند.

    وی افزود: کاری که چند سال گذشته انجام شده، مناسب بود، هزار میلیارد دلار ذخایر معدنی باید از راه کشورها عبور کند.

    مدیرعامل سازمان توسعه معادن و صنایع معدنی ایران ادامه داد: سیاست دولت و وزارت صنعت این است که در حوزه فولاد به رقم 55 میلیون تن تولید در سال 1404 برسیم.

    کرباسیان افزود: در حال حاضر در چابهار احداث کارخانه فولاد مکران با ظرفیت 1.6 میلیون تن آهن اسفنجی شروع شده است که تا یک و نیم سال آینده افتتاح می‌شود.

    وی گفت: از پروژه‌های مهم که به مشاور داده شده است و شرکت‌های گل‌گهر و فولاد مبارکه و چادرملو، شرکت آن را تأمین کرده‌اند 10 میلیون تن فولاد در چابهار است؛ چابهار هاب (قطب) جدی برای معدن و صنایع معدنی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو