مدیران خودروعصر اعتبار

رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران:

۷۷ درصد آلودگی صوتی تهران مربوط به فعالیت‌های ساختمانی است

عصر ساختمان- رییس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه وضعیت شهر تهران در حوزه آلودگی صوتی در شرایط بدی قرار گرفته است، گفت: ۷۷ درصد آلودگی صوتی تهران مربوط به فعالیت‌های ساختمانی است.

۷۷ درصد آلودگی صوتی تهران مربوط به فعالیت‌های ساختمانی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، زهرا صدراعظم نوری درباره ورود شورای اسلامی شهر تهران به پایش آلودگی صوتی شهر تهران، گفت: آلودگی صوتی یکی از انواع آلودگی ها است که متاسفانه مورد توجه قرار نمی گیرد و بیشتر در هنگام پایش و بحث انواع آلودگی‌ها، موضوع آلودگی هوا مورد توجه قرار می گیرد.

    وی افزود: در شهر تهران به دلیل حجم بالای فعالیت‌های عمرانی، میزان آلودگی صوتی بسیار بالا است؛ شورای شهر تهران در راستای پایش این آلودگی مصوبه ای داشت مبنی بر اینکه شهرداری تهران ملزم شود دستورالعملی تهیه کند تا آلودگی ناشی از فعالیت های ساختمانی به نوعی کنترل شود و به نوعی الزامی ایجاد شود تا سازندگان و ذینفعان اصول استاندار در این حوزه رعایت کنند و با متخلفین برخورد انجام شود.

    صدراعظم نوری ادامه داد: کمیته ای با همین هدف تشکیل شده است که مرتبا این بحث را رصد می کند؛ کمیسیون سلامت تلاش می کند نتایج فعالیت ها را مورد سنجش قرار دهد و در کنار این کمیته معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز مشاوری را به کار گرفته که در مورد آلودگی ناشی از فعالیت های ساختمانی در سطح شهر تهران پایش هایی را انجام می دهد.

    وی تاکید کرد: بر مبنای این پایش ها و نتایج حاصل از آن باید سازوکار و سند مناسب را تدوین کنند تا الزاماتی را به همراه داشته باشد. متاسفانه وضعیت فعلی تهران در حوزه آلودگی صوتی مناسب نیست؛ تمام نقاط شهر تهران در سه مقطع زمانی صبح، عصر و شب نمونه گیری انجام شده است که نشان داده می شود آلودگی زیادی در شهر تهران وجود دارد.

    این عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه حدود 77 درصد آلودگی صوتی شهر تهران ناشی از فعالیت های ساختمانی است، افزود: نقاط مختلف شهر تهران بررسی شده است و مشخص شد به غیر از دو منطقه 18 و 13 سایر مناطق شهر تهران از آلودگی صوتی زیادی رنج می برند و شاخص ها بسیار بالاتر از میزان استاندارد جهانی است لذا وضعیت مناسبی را نداریم و باید در جهت رفع این آلودگی گام های موثری را برداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار