مدیران خودروعصر اعتبار

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۴۰ درصد مالکان مسکن مهر متقاضی فروش هستند

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بازآفرینی هر محله فرسوده به ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

۴۰ درصد مالکان مسکن مهر متقاضی فروش هستند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، هوشنگ عشایری در جلسه بازآفرینی بافت‌های فرسوده و محله استان البرز که امروز چهارشنبه(دوم خرداد) در سالن جلسات استانداری البرز برگزار شد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره تاکید زیادی برای بازآفرینی و احیای بافت‌های فرسوده دارند و به به دستگاه‌های ذی ربط تکلیف کرده‌اند که در این حوزه اقدامات و طرح‌های عملیاتی اجرایی کنند.

    وی ادامه داد: بر این اساس می‌توان گفت نقطه اصلی نظام در برنامه ششم توسعه بازآفرینی در بافت‌های فرسوده است.

    عشایری افزود: احیای بافت‌های فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی در ماده 59 برنامه راه و شهرسازی تکلیف شده و تاکنون اقدامات موثری در این حوزه در تمامی استان‌ها صورت گرفته است.

    وی با اشاره به اجرای طرح بازآفرینی در کشور گفت: برنامه ملی بازآفرینی ابتدا در 270 محله کشور شکل گرفته بود ولی بعدها ستاد بازآفرینی کارهای بیشتری برای آن انجام داد و این طرح گسترش یافت.

    عشایری توضح داد: در حال حاضر 1334 محله در سراسر کشور مورد هدف بازآفرینی بافت‌های فرسوده قرار گرفته است که هر محله نیازمند 90 میلیارد تومان اعتبار است.

    وی افزود: 123 هزار میلیارد تومان اعتبار برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده این تعداد محله نیاز است که 7000 میلیارد تومان این هزینه توسط شهرداری‌ها و 10 هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی تامین می‌شود.

    مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با تاکید بر اینکه رویکرد اصلی راه و شهرسازی این است که محلات دارای بافت فرسوده سریع بازآفرینی شود، خاطرنشان کرد: در اوایل برنامه بین مردم هیچگونه تمایلی به این بازآفرینی وجود نداشت که نتیجه آن برنامه‌های نادرست قبلی بود که با مردم تعارض پیدا می‌کرد.

    وی با اشاره به اینکه برنامه جدید بازآفرینی شهری مورد تغییر قرار گرفته و از پایین به بالا و از محله به مرکز برنامه تدوین شده است، بیان کرد: باید برنامه‌ها درست انجام شود ولی امروز می‌ببینم که 40 درصد از دارندگان مسکن مهر، متقاضی فروش هستند.

    عشایری با بیان اینکه رویکرد اصلی بازآفرینی محله محوری است، تاکید کرد: نگاه فرهنگی و اجتماعی در بازآفرینی شهری باید توجه جدی قرار گرفته شود و به همه بخش‌های مختلف برای توسعه گران امکان پذیر باشد و کمک اصلی به بازآفرینی همکاری مردم است و رسانه‌ها برای ترویج این موضوع است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی