مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر:

نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها باید جمع‌آوری شود

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران گفت: بناهایی که بعد از شکل گیری کمیته‌های نما اقدام به ساخت نمای شیشه ای کرده‌اند، مرتکب تخلف شده‌اند.

نمای شیشه‌ای ساختمان‌ها باید جمع‌آوری شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد سالاری با اشاره به ساختمان‌هایی که بعد از شکل گیری کمیته‌های نما اقدام به ساخت نمای شیشه‌ای کرده‌اند، گفت: سازندگان این بناها مرتکب تخلف شده‌اند و چون اصول شهرسازی و معماری را در حوزه نما رعایت نکرده‌اند باید قلع و قمع و جمع‌آوری شوند.

    رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با ابراز مخالفت نسبت به جریمه سازندگان این بناها گفت: جریمه راهکار حل مشکل نیست، زیرا به شهرداری مناطق انگیزه می‌دهد که برای اینگونه تخلفات مجوز دهند تا بخشی از درآمد خود را از این ناحیه تامین کنند.

    وی با بیان اینکه ما از شهرداری‌ها خواسته‌ایم این موارد را برای تصمیم‌گیری به کمیسیون ماده 100 بفرستند، اظهار کرد: گاهی اوقات دید‌ه‌ایم که تخلفاتی در فرآیند تصمیم‌گیری در کمیته نماهای خاص در معاونت شهرسازی وجود دارد که برخی سازندگان در خصوص بعضی از ساختمان‌ها تصمیم به ایجاد نمای تمام شیشه‌ای گرفته اند.

    وی افزود: ساختمان  TOD عباس آباد نمونه ای است که ما به شدت نسبت به ساخت آن اعتراض کردیم و آنها هم ملزم شدند که در تصمیم‌گیری‌های بعدی این روند را ادامه ندهند.

    سالاری تصریح کرد: برخی ساختمان‌های بزرگ مقیاس هستند که شهرداری در این موارد یک کمیته نمای خاص را در مرکز شکل می‌دهد و نسبت به آن تصمیم می‌گیرند.

    رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: به موجب مصوبه شورای شهر، کمیته‌های نمای مناطق شکل گرفته است. دستورالعملی که بر اساس آن در کمیته‌های نما تصمیم‌گیری می‌شود، اساسا ایجاد نمای تمام شیشه‌ای، تمام فلزی و یا تمام کامپوزیت است که ممنوع اعلام شده؛ پس از زمانی که کمیته‌های نمای مناطق شکل گرفته اند، سعی کردیم که در فرآیند تصویب نمای ساختمان‌ها این موضوع رعایت شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی