مدیران خودروعصر اعتبار

این ۱۴۰ میلیارد تومان کجا رفت؟‍!

عصر ساختمان- بررسی‌ها از افزایش قیمت مسکن مهر فاز ۵ پردیس نشان می‌دهد شرکت عمران شهرهای جدید ۱۴ تا ۱۶ میلیون تومان پول هریک از متقاضیان را به انبوه‌سازان پرداخت نکرده که مجموع این رقم با توجه به ۱۰ هزار واحد این فاز بین ۱۴۰ تا ۱۶۰ میلیارد تومان است.

این ۱۴۰ میلیارد تومان کجا رفت؟‍!
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، گروهی از متقاضیان مسکن مهر فاز 5 پردیس در اعتراض به افزایش 7 تا 8 میلیون تومان واحدها که قبلا قیمت آن نهایی شده بود با خبرنگاران تماس گرفته و اعلام کردند که قصد دارند روز جمعه 4 اردیبهشت ماه در اطراف این واحدها چادر بزنند.

    ابتدا عنوان شد سازنده فاز 5 پردیس درصدد گروکشی و افزایش قیمت است تا این‌که با او تماس گرفتیم و موضوع را جویا شدیم. ایرج رهبر مدعی دریافت 14 تا 16 میلیون تومان پول اضافه توسط شرکت عمران شهر جدید پردیس شد و ادعا کرد که شرکت عمران از متقاضیان 75 میلیون تومان گرفته و به سازندگان 56 میلیون تومان داده است.

    رهبر به ایسنا گفت: "3 تا 5 میلیون تومان هزینه‌های نظام مهندسی، ارزیابی و ... است. شرکت عمران می‌گوید مابه‌التفاوت را برای آماده‌سازی و محوطه‌سازی هزینه می‌کند. این در حالی است که این واحدها اجاره 99 ساله است و مالکیت زمین آن در اختیار دولت قرار دارد. هزینه آماده‌سازی و زمین در زمان فروش یا اجاره 99 ساله از مردم اخذ می‌شود. لذا با توجه به این‌که مالکیت زمین در اختیار دولت است هزینه‌ی آماده‌سازی، خدمات و زیرساخت‌ها را هم باید دولت بپردازد و نباید به هیچ عنوان پولی از مردم گرفته شود. پول آورده متقاضیان وتسهیلات فقط باید صرف ساخت واحدها شود".

    در فاز 5 پردیس 10 هزار واحد در دست احداث است که با احتساب اضافه دریافت 14 تا 16 میلیون تومانی از هر واحد به رقمی معادل 140 تا 160 میلیارد تومان می‌رسیم. این در حالی است که متقاضیان نسبت به افزایش قیمت‌ها معترض هستند و به گفته آنان اگر سهم آورده آنها صرفا به ساخت واحد اختصاص می‌یافت الان باید در خانه‌های مسکن مهر مستقر می‌شدند.

    بلاتکلیفی شش ساله مردم در حالی ادامه دارد که شرکت عمران پردیس در سال 1395 قیمت‌ها را نهایی کرده بود. همین چند هفته پیش هم در 8 اردیبهشت ماه 1397 مدیرعامل عمران پردیس در گفت‌وگو با ایسنا مجددا بر موضوع "عدم افزایش قیمت" و "برخورد با سازندگان کم‌کار" تاکید کرد.

    حالا اما ظاهرا همین مقام مسوول به متقاضیان اعلام کرده که درباره اعلام سازندگان مبنی بر پرداخت 7 تا 8 میلیون تومان اضافه بر مبالغ قبلی، کاری از دست او برنمی‌آید. پاسکاری متقاضیان بین شرکت عمران و انبوه‌سازان در حالی انجام می‌شود که پی‌گیری‌های ایسنا برای ارتباط با مسوولان شرکت عمران به نتیجه نرسید.

    بنا به ادعای ایرج رهبر، زیربناهای پردیس در حالی از جیب مردم هزینه شده که مسوولان فعلی همواره این عملکرد مسوولان قبلی در دولت‌های نهم و دهم را نکوهش و تاکید می‌کردند که دولت به هیچ عنوان از پول مردم برای احداث خدمات و زیرساخت‌ها استفاده نخواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی