مدیران خودروعصر اعتبار

بازآفرینی محله های فرسوده شتاب می گیرد

عصر ساختمان- معاون وزیرراه و شهرسازی با بیان اینکه یک هزار و ۳۳۴ محله فرسوده برای بازآفرینی در برنامه ششم توسعه هدف گذاری شده است ، گفت: با دستور رییس جمهوری، این طرح بزرگ در کشور شتاب می گیرد.

بازآفرینی محله های فرسوده شتاب می گیرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، هوشنگ عشایری روز چهارشنبه درنشست ستاد بازآفرینی استان البرز افزود: براین اساس طبق دستور رییس جمهوری برای پیشبرد برنامه بازآفرینی محله ها، زمین دولتی و املاک شهرداری ها در اختیار طرح بازآفرینی قرار می گیرد.
    وی ادامه داد: رییس جمهوری به دلیل اهمیت موضوع آن را به صورت مستمر رصد می کنند واهدافی برای اجرای این طرح بزرگ تدوین شده است.
    عشایری گفت: دربرنامه ششم توسعه، مجلس شورای اسلامی با هماهنگی دولت تکالیفی را برعهده وزارت راه وشهرسازی و شهرداری ها قرار داده که هرچه بهترو سریعتر باید اجرایی شود.
    معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح بازآفرینی محله ها، افزون بر بازسازی واحدهای مسکونی و ساماندهی معابر، اهداف اجتماعی و فرهنگی نیز دنبال می شود، افزود: طبق برنامه ریزی بازآفرینی سالانه 270 محله دردستور کار قرار گرفته و به تصویب ستاد ملی بازآفرینی رسیده است.
    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه 9 فعالیت ویژه در این بافت ها پیش بینی شده،افزود: عمده فعالیت ها در این محلات در حوزه های فرهنگی، اجتماعی ، آموزش و ترویج فعالیت های آموزشی خواهد بود.
    عشایری تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه بازآفرینی یک هزار و334 محله اولویت ستاد بازآفرینی قرار گرفته که سالانه هزینه ای بالغ بر 25 هزار میلیارد تومان برای نوسازی آنها نیاز است.
    وی گفت: از این رقم 8 هزار میلیارد تومان را دولت، 7 هزار میلیارد تومان توسط شهرداری ها و مابقی را بخش خصوصی تامین می کند.
    عشایری اضافه کرد: یکی از وجوه متمایز در برنامه بازآفرینی آن است که سهم و نقش تمام دستگاه های اجرایی مشخص شده است .
    وی یادآورشد: در ستاد بازآفرینی فقط ساخت و ساز مسکن و کوچه مورد نظر نیست بلکه توسعه خدمات اجتماعی و فرهنگی از جمله ساخت مدرسه و مراکز بهداشتی درمانی در اولویت قرار دارد.
    عشایری گفت: همچنین تسهیلاتی به توسعه گران این محله ها که بیشتر بخش خصوصی هستند نیز داده می شود که از جمله آن ها وام کم بهره و تخفیف در صدور پروانه و نظام مهندسی است.
    وی تاکید کرد: رسانه ها با اطلاع رسانی هرچه بیشتر می توانند نقش موثری دراین زمینه ایفا کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار