مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

پایان تنش قیمتی در بازار مسکن

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: در صورتی برداشت از صندوق توسعه ملی بتواند کمکی در راستای تسهیل شرایط خانه دار شدن مردم کند به طور حتم مجلس با انجام بررسی های کارشناسانه دقیق با آن موافقت می کند.

پایان تنش قیمتی در بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، شهرام کوسه غراوی با تاکید بر تاثیرات مثبت رشد سقف تسهیلات مسکن بر روند خانه دار شدن مردم، گفت: در شرایط فعلی دولت باید با موضوع افزایش سرمایه بانک ها موافقت کند تا ارایه تسهیلات در این حوزه با سرعت بیشتری رخ دهد.

    نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پیشنهادی مبنی بر برداشت یک میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی با هدف تقویت منابع صندوق مسکن یکم، افزود: در صورتی که این نوع برداشت از صندوق توسعه ملی بتواند کمکی در راستای تسهیل شرایط خانه دار شدن مردم کند به طور حتم بدون وقفه مسئولان با آن موافقت خواهند کرد.

    بررسی پیشنهادهای مربوط به ساماندهی بازار مسکن در کمیسیون عمران مجلس

    وی با بیان اینکه مجلس با هر پیشهاد کارشناسانه ای که به پایان تنش قیمتی در بازار منجر شود موافق خواهد بود، تصریح کرد: در صورتی که همه جوانب کار در خصوص برداشت از صندوق توسعه ملی برای واریز به صندوق مسکن یکم بررسی شود ممانعتی با آن صورت نخواهد گرفت.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در سال های اخیر روند تسهیلات دهی در بخش مسکن با رشد مثبتی همراه بوده است، افزود: دولت باید با ایجاد سازوکارهای مناسب احتکار در حوزه ارایه وام مسکن را شکسته و سایر بانک ها را نیز در این حوزه به عنوان مسئول قلمداد کند.

    رصد بازار مسکن مستمر است

    کوسه غراوی با بیان اینکه با تسهیل شرایط خانه دار شدن مردم در راستای ارایه وام مسکن رصد بازار برای کنترل قیمت ها نیز آسان تر خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به آمار روز افزون حاشیه نشینی و همچنین اجاره نشینی در کشور دولت باید اقدامات مناسبی را در مسیر خانه دار شدن اقشار مختلف در دستور کار قرار دهد.

    وی با تاکید بر اینکه دولت باید به ایجاد الاکلنگی در نرخ مسکن و همچنین سقف وام اقدام کند، گفت: متاسفانه اکنون نرخ مسکن و سقف وام در این حوزه با یکدیگر در یک خط موازی بوده که نتیجه آن بزرگ تر شدن حباب قیمتی در بازار است.

    دولت باید سازوکاری برای ممانعت از رشد قیمت مسکن در نظر بگیرد

    این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: دولت باید سازوکاری را در نظر بگیرد تا ضمن رشد تسهیلات دهی در بخش مسکن نظارت دقیقی بر روند قیمتی بازار داشته باشد تا به این ترتیب ضمن خروج مسکن از رکود حباب نرخ ها نیز از این بزگ تر نشود.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مجلس به ویژه کمیسیون عمران آن با هر پیشنهادی که به بهبود وضعیت بازار کمک کند موافق خواهند بود، گفت: اگر پیشنهادی مبنی بر برداشت از صندوق توسعه ملی برای کمک به تسهیل خانه دار شدن مردم هم به مجلس ارسال شود به طور حتم پس از بررسی جوانب کار و پیگیری های تخصصی با آن موافقت خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی