مدیران خودروعصر اعتبار

با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد؛

گزارش دومین نشست شورای راهبردی توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی

عصر ساختمان- برقراری یکپارچگی میان اقدامات شرکت راه‌آهن، شرکت بازآفرینی شهری، و معاونت شهرسازی ازجمله وظایف و اختیارات اداره کل و راه و شهرسازی استان قزوین در دومین نشست شورای راهبردی توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی (TOD) معین شد.

گزارش دومین نشست شورای راهبردی توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، طبق اعلام معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی، دومین نشست شورای راهبردی توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی (TOD﴾ در روز 29 اردیبهشت‌ماه سال 1397 به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و حضور جمعی از معاونان ایشان، رئیس شورای شهر تهران، معاون حمل‌و‌نقل و ترافیک شهرداری تهران، همچنین برخی از مدیران سایر دفاتر همچون سازمان شهرداری‌ها، معاونت حمل‌و‌نقل، شرکت راه‌‌آهن، معاونت شهرسازی، مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی برگزار شد.

    با توجه به انتخاب 5 شهر کاندیدا (قزوین، شهر جدید پرند، تهران، یزد، مشهد) به‌عنوان پایلوت اجرا در محوریت حمل‌ونقل همگانی و تحقق اصول توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی (TOD)، در این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی شهر قزوین به بیان گزارشی از روند پیشرفت اقدامات در زمینه مطالعه، برنامه‌‌ریزی، جذب سرمایه‌گذار، تأمین اعتبار کافی و لازم، به‌عنوان یکی از شهرهای منتخب در تحقق اصول توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی پرداخت.

    برقراری یکپارچگی میان اقدامات شرکت راه‌آهن در محدوده ایستگاه راه‌‌آهن، شرکت بازآفرینی شهری به‌عنوان ارتباط بین این موضوع و بازآفرینی، همچنین معاونت شهرسازی در خصوص لحاظ نمودن تغییرات در طرح جامع شهر قزوین ازجمله وظایف و اختیارات اداره کل و راه و شهرسازی معین شد.

    در ادامه به بیان اهمیت تأمین ناوگان مناسب و کافی جهت ترغیب مسافران به استفاده از حمل‌و‌نقل همگانی در رقابت با خودرو شخصی و ایجاد خط BRT در راستای ایجاد یکپارچگی در حمل‌ونقل همگانی جهت انتقال مسافران به سایر نقاط شهر قزوین پرداخته و تأکید شد.

    طبق برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده مقرر شد هر پنج شهر به کارهای خود ادامه دهند و هر یک که به نتایج بهتری رسیدند در چهارمین همایش TOD سال 97 از طرح نهایی آن‌ها رونمایی شود.

    سومین شورای راهبردی توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی، بررسی روند پیاده‌سازی اصول توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی شهر جدید پرند را در دستور کار خود خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو