مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

نوسازی بافت فرسوده ذاتا کار شهرداری است

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر اینکه متولی شهر در امر ساخت و ساز و نوسازی ها شهرداری بوده و دولت نباید دخالتی داشته باشد، گفت: هر چند شهرداری ها بازوی اجرایی در این مهم هستند؛ اما بخش خصوصی و مردم باید پای کار باشند.

نوسازی بافت فرسوده ذاتا کار شهرداری است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدابوالفضل موسوی بیوکی با بیان اینکه افزوده شدن شهرداری به موضوع تصمیم گیری در حوزه بافت فرسوده اقدام درستی بوده است، گفت: متولی شهر در امر ساز وکار شهرداری ها بوده از این رو دولت نباید در این موضوع دخالت داشته باشد.

    نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه نوسازی بافت فرسوده شهری از جنس کارهای شهرداری ها است، افزود: در این راستا دولت باید ضمن سیاست گذاری تسهیل گری کند.

    دولت توان ورود به بحث نوسازی بافت ناکارآمد شهری را ندارد

    وی با بیان اینکه دولت توان ورود به بحث نوسازی بافت ناکارآمد شهری را ندارد، تصریح کرد: در بحث نوسازی بافت فرسوده هر چند شهرداری ها باید بازوی اجرایی باشند؛ اما این بخش نیز باید با حضور بخش خصوصی و مردم پیش برود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه تاکنون اقدامات مثبتی در راستای نوسازی بافت ناکارآمد شهری صورت گرفته است، افزود: اکنون ستاد بازآفرینی شهری در دولت به مسئولیت وزیر راه و شهرسازی تشکیل شده و در تمامی استان ها به مسئولیت استاندار و معاونت استانداری پیگیری می شود.

    دولت مکلف به نوسازی سالی 270 محله است

    موسوی بیوکی با بیان اینکه در استان یزد تاکنون 2 جلسه در خصوص نوسازی بافت های ناکارآمد شهری برگزار شده است، گفت: آیین نامه ای در دولت در این باره تصویب شده و در قانون برنامه ششم نیز مقرر شد که دولت سالانه 270 محله را نوسازی کند.

    وی با تاکید بر اینکه در قانون برنامه پنجم توسعه نیز بر ایجاد تکلیف بر دولت در خصوص نوسازی 10 درصدی بافت های فرسوده تاکید شده است، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه دولت در سال اول باید برنامه خود را در حوزه بهسازی بافت ناکارآمد تهیه می کرد که این موضوع اکنون عملیاتی شده است.

    برنامه مصوب سازمان بازآفرینی شهری به استان های مختلف ابلاغ شده است

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه برنامه ارایه شده از سوی سازمان بازآفرینی شهری در خصوص نوسازی بافت های فرسوده تصویب شده است، ادامه داد: اکنون این برنامه به استان های مختلف کشور ارایه شده و باید با مطالبه گزارش های منسجم در جریان روند اقدامات انجام شده قرار بگیریم.

    وی با بیان اینکه مطالبه سازمان بازآفرینی شهری از نمایندگان مجلس این بوده که دستگاه های اجرایی 30 درصد از خدمات خود را به بافت های فرسوده هدایت کنند، گفت: دیگر مطالبات این سازمان از نمایندگان در غالب ماده 249 آیین نامه داخلی مجلس در طی گزارشی به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد.

    بازدید از محله های نیازمند به بازآفرینی شهری صورت می گیرد

    موسوی بیوکی با تاکید بر اینکه باید در خصوص اینکه چند درصد از برنامه های بازآفرینی شهری در مناطق مختلف کشور اجرایی شده بررسی های دقیق صورت بگیرد، افزود: اکنون در منطقه 12 شهر تهران سازمان عمران و بهسازی و شهرداری کار مشترکی را طبق فرمول های مصوب آغاز کرده اند.

    وی ادامه داد: محله سیروس تهران به عنوان نمونه وارد نوسازی و بهسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری شده است.

    مطالبه گری در خصوص نحوه فعالیت ها در حوزه نوسازی بافت فرسوده از سوی کمیسیون عمران مجلس متوقف نخواهد شد
    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مطالبه گری در خصوص نحوه فعالیت ها در حوزه نوسازی بافت فرسوده از سوی کمیسیون عمران مجلس متوقف نخواهد شد، گفت: به طور حتم بازدیدی نیز از روند فعالیت ها دراین بخش از سوی کمیسیون عمران مجلس صورت خواهد گرفت./

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار