مدیران خودروعصر اعتبار

تهدید جدیِ پرتاب مواد مذاب از آتشفشان هاوایی

عصر ساختمان- درحالی که فوران مواد مذاب از آتشفشانی در یکی از جزایر هاوایی ادامه دارد یک نفر در اثر پرتاب گدازه به شدت زخمی شده است.

تهدید جدیِ پرتاب مواد مذاب از آتشفشان هاوایی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، این مرد در بالکن خانه‌اش نشسته بود که مواد مذاب از آسمان روی او ریخت. یک سخنگوی شهرداری ناحیه گفت که گدازه روی پاهای این مرد ریخت و استخوان هایش را خرد کرد.

    این سخنگو به رویترز گفت وزن گدازه‌ها گاه می‌تواند به اندازه یک یخچال باشد. این اولین جراحت جدی ناشی از فوران‌های اخیر است.

    آتشفشان کیلاویا در "جزیره بزرگ" هاوایی در میانه اقیانوس آرام از ابتدای ماه مه شروع به فعالیت کرد و وضعیت ساکنان این منطقه روز به روز بدتر شده است.

    روز شنبه یک جاده مهم ساحلی که مسیر اصلی خروج از منطقه است در معرض مواد مذاب قرار گرفت و در شرف مسدود شدن بود.

    همزمان خطر رسیدن جریان مواد مذاب به اقیانوس و در نتیجه انتشار گازهای سمی ناحیه را تهدید می کند.

    به گفته سازمان مطالعات زمین شناسی آمریکا رسیدن مواد مذاب به آب دریا واکنشی شیمیایی پدید می آورد که با انتشار هیدروکلوریک اسید و ذرات ریز شیشه همراه است.

    به گزارش بی‌بی‌سی، در روزهای شنبه و یکشنبه جریان مواد مذاب شدیدتر شد و سازمان نظارت بر آتشفشان های هاوایی گفت که شدت فوران ها افزایش یافته است.

    اکنون دو جریان متفاوت مواد مذاب که از شکاف‌های مختلف راه می‌افتد در حدود هزار و 600 متری از ساحل در هم ادغام شده است.

    زمین شناسان هشدار داده اند که رفتار جریان مواد مذاب غیرقابل پیش بینی است و ساکنان را ترغیب به مراعات همه هشدارها کرده اند.

    حوالی نیمه شب جمعه و صبح شنبه انفجار بزرگی در قله آتشفشان روی داد و یک توده گاز آتشفشانی را تا ارتفاع سه کیلومتری راهی آسمان کرد.

    در بخش هایی از جزیره ده ها هزار نفر از مردم خانه هایشان را ترک کرده اند. در چند ناحیه هم آتش سوزی های طبیعی شروع شده است.

    به رغم این وضعیت نگران کننده کسب و کارها در هاوایی می گویند که فعالیت های تفریحی به روی عموم باز است و فرودگاه‌ها هم فعال هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار