مدیران خودروعصر اعتبار

جزییات مصوبه تازه دولت

پرداخت وام ۵۰ میلیونی نوسازی مسکن اجباری شد

عصر ساختمان- عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران از مصوبه هیات دولت مبنی بر تکلیفی شدن اعطای وام ۵۰ میلیون تومانی نوسازی مسکن از سوی بانک ها با سود ۹ درصد خبر داد.

پرداخت وام ۵۰ میلیونی نوسازی مسکن اجباری شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، مجید روستا درباره مصوبه شب گذشته هیات دولت گفت: در این مصوبه پیشنهادات شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص اختصاص اراضی دولتی واقع در بافت‌های فرسوده به این شرکت برای اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری، تخصیص یارانه به سود تسهیلات 50 میلیون تومانی نوسازی بافت فرسوده و همچنین کاهش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن در بافت فرسوده از محل صندوق پس انداز مسکن یکم از 8 به 6 درصد به تصویب رسید.

    وی درباره تکلیفی شدن پرداخت وام 50 میلیون تومانی بازسازی بافت فرسوده اظهارداشت: پیش تر نیز اعطای این وام به تصویب رسیده بود اما شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی در ابلاغیه خود به بانک ها آن، پرداخت این وام از سوی بانک ها را «مشروط به وجود منابع و مصارف» کرده بودند اما در مصوبه جدید، بانک‌ها «مکلف» به پرداخت این تسهیلات شده‌اند. 

    پرداخت وام 50 میلیونی با سود 9 درصد، تکلیفی می شود

    عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: بر اساس مصوبه شب گذشته هیات دولت قرار شده با تصویب شورای پول و اعتبار، نرخ سود تسهیلات نوسازی بافت فرسوده به میزان نصف سود تعیین شده از سوی این شورا پرداخت شود. بنابراین اگر رقم تعیین شده برای سود تسهیلات بانکی از سوی شورای پول و اعتبار در حال حاضر 18 درصد است، برای وام نوسازی 9 درصد آن را دولت به عنوان یارانه تسهیلات به بانک ها پرداخت می‌کند و 9 درصد آن را دریافت کننده  وام پرداخت خواهد کرد.

    20 میلیون وام قرض الحسنه اسکان موقت

    وی این مصوبه را پیشنهاد شرکت عمران و بهسازی شهری ایران عنوان و تصریح کرد: همچنین در این مصوبه قرار است به متقاضیان نوسازی مسکن در تهران، علاوه بر 50 میلیون تومان وام نوسازی مسکن به صورت مشارکت مدنی، 20 میلیون تومان وام قرض الحسنه برای اسکان موقت هم اعطاء شود که این تسهیلات در طول دوره مشارکت مدنی و نوسازی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد و پس از تکمیل ساخت و ساز و انتقال خانوار به واحد مسکونی نوسازی شده، این مبلغ به صورت یکجا دوباره به بانک عامل برگردانده می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی