مدیران خودروعصر اعتبار

جنس عرضه در بازار آپارتمان‌های کلیدنخورده

عصر ساختمان- تازه‌ترین بررسی از وضعیت فایل‌های عرضه شده در بازار آپارتمان‌های نوساز و کلیدنخورده نشان می‌دهد دو سوم فایل‌های این گروه سنی در بازار مسکن، واحدهای بزرگ متراژ با مساحت بیش از ۱۰۰ مترمربع هستند.

جنس عرضه در بازار آپارتمان‌های کلیدنخورده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از  دنیای اقتصاد ، در حالی که تقاضای مصرفی در گروه آپارتمان‌های کوچک و میان‌متراژ در جست‌وجوی فایل‌های نوساز و کلیدنخورده ناکام مانده و همچنان کمبود فایل در این گروه سنی در مناطق 4 و 5 مشهود است، آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ در این گروه سنی به وفور در موتورهای جست‌وجو و آگهی‌های نیازمندی روزنامه‌ها یافت می‌شود. بخشی از عرضه این آپارتمان‌ها مربوط به واحدهایی است که بیش از یک سال خالی مانده و همچنان به‌صورت فایل در اختیار واسطه‌ها قرار دارد اما بخشی نیز واحدهای اخیرا تکمیل شده هستند که به بازار عرضه شده‌اند.

    البته در بین آپارتمان‌هایی که به‌عنوان کلیدنخورده در گروه لوکس‌متراژها با مساحت بیش از 150 مترمربع فایل شده‌اند، واحدهای بسیاری وجود دارد که چند سال از تکمیل آنها می‌گذرد اما چون تقاضا برای خرید آنها وجود نداشت، سازنده‌ها از عرضه آنها موقتا دست کشیده بودند. اکنون که بازگشت رونق به بازار مسکن برای همه طرف‌های بازار اثبات شده است، بهترین زمان برای عرضه واحدهایی است که به دلیل ناهمخوانی با جنس تقاضای مصرفی، سال‌ها در انتظار فروش بوده‌اند.

    در عین حال قیمت‌های پیشنهادی آپارتمان‌های کلیدنخورده از دیدگاه مشاوران املاک، عمدتا «پرت» و دور از ارزش واقعی ملک است و به نظر می‌رسد مالکان این واحدها نیز انتظار دارند هم‌پای املاک مصرفی از افزایش قیمت مسکن بهره‌مند شوند. با این حال تحلیل مشاوران املاک این است که با توجه به جنس متفاوت تقاضای آپارتمان‌های به ویژه لوکس‌متراژ و کم‌شمار بودن متقاضیان این گروه از املاک در مقایسه با سایر انواع مسکن عرضه شده در بازار، کشش افزایش قیمت در این گروه سنی کمتر است و مالکانی که قصد جدی فروش دارند، باید در قیمت‌گذاری این موضوع را لحاظ کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو