مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان جنوبی:

۴۵ درصد از مدارس خراسان جنوبی نیاز به مقام‌سازی دارند

عصر ساختمان:مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: از مجموع مدارس استان ۱۷ درصد آنها تخریبی بوده و ۴۵ درصد آنها نیاز به مقام‌سازی دارند.

۴۵ درصد از مدارس خراسان جنوبی نیاز به مقام‌سازی دارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، محمدرضا بیکی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: سازمان نوسازی مدارس کشور متولی اجرای عملیات‌های عمرانی وزارت آموزش و پرورش است.

    وی با اشاره به سامانه فضاهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش که توسط سازمان نوسازی مدارس در سال 93 راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: تمام اطلاعات مربوط به اقدامات صورت گرفته در این حوزه در این سامانه ثبت و بروزرسانی می‌شود.

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه در سطح استان 2 هزار و 238 مدرسه با 8 هزار و 84 کلاس درس وجود دارد، یادآور شد: از مجموع مدارس استان 17 درصد آنها تخریبی بوده و 45 درصد آنها نیاز به مقام‌سازی دارند.

    بیکی از فعالیت 27 مدرسه در استان به صورت دو نوبته خبر داد و افزود: از این تعداد 25 مدرسه در مرکز استان و دو مدرسه در قاین وجود دارد.

    وی با اشاره به اینکه بسیاری از مدارس استان از وجود نمازخانه و سالن‌های چندمنظوره محروم هستند، گفت: برای تجهیز یک‌میلیون مترمربع فضای آموزشی در استان نیاز به اعتبار وجود دارد.

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه 26 هزار واحد مسکن مهر در استان ساخته شده است، اضافه کرد: برآورده شده 77 مدرسه در قالب 720 کلاس درس برای مناطقی که مسکن‌های مهر در آن ساخته شده نیاز است.

    بیکی ادامه داد: در استان 158 کلاس درس در مناطقی که مسکن‌های مهر ساخته تا مهرماه امسال تحویل شده، 146 کلاس درس در دست اقدام بوده و 416 کلاس درس دیگر باید ساخته شود.

    وی با اشاره به جشنواره خیران مدرسه‌ساز گفت: براساس اقداماتی که در راستای برگزاری جشنواره خیران مدرسه‌ساز در استان از سال 84 صورت گرفته توانسته‌ایم تاکنون 84 میلیارد تومان تعهد از خیران اخذ که 80 درصد این تعهدات تحقق یافته است.

    مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی ادامه داد: از تعهدات اخذ شده از خیران 162 مورد برای فضاهای غیرکلاسی و 130 مورد اهدای زمین بوده است.

    بیکی با بیان اینکه جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان سال آینده علاوه بر اینکه در سطح استان برگزار می‌شود در تهران نیز دهم اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار خواهد شد، یادآور شد: هدف از برگزاری این جشنواره در تهران جمع‌کردن خیران استان که در خارج از استان مقیم هستند و دعوت از آنها برای اینکه سفیران ما برای جذب خیران در زمینه ساخت فضاهای آموزشی در استان باشند است.

    وی  خاطرنشان کرد: شاخص‌هایی که برای ساخت مدارس در نظر گرفته می‌شود براساس پراکندگی استان مناسب نبوده و باید فکری برای نقاط مسکن مهر و حاشیه شهرها در این مورد گرفته و یا شاخص‌ها نقطه‌ای دیده شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار