مدیران خودروعصر اعتبار

با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان انجام شد:

فرج‌زاده‌ها رییس نظام مهندسی استان قزوین شد

عصر ساختمان- اولین جلسه هیئت مدیره با حضور مانی‌فر مدیر کل راه و شهرسازی استان که اداره جلسه را بر عهده گرفت، برگزار شد.

فرج‌زاده‌ها رییس نظام مهندسی استان قزوین شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از صما، در این جلسه که به استناد ماده 14 قانون نظام مهندسی و ماده 71 آئین‌نامه اجرائی، انتخاب اعضای هیئت رئیسه سازمان در دستور کار قرار داشت، ابتدا علی فرج زاده‌ها که پیش از این نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و چندین دوره عضویت اصلی شورای مرکزی را در سابقه خود دارد، به اتفاق آراء به عنوان رئیس سازمان استان انتخاب گردید و سپس به استناد اصلاحیه ماده 71 آئین‌نامه اجرایی، به ترتیب و به اتفاق آراء عباس وثیق‌نیا به عنوان نایب رئیس اول، سید امیرحسین هاشمی به عنوان نایب رئیس دوم، علی ارباب دبیر و کامران زندی به عنوان خزانه‌دار سازمان برگزیده شدند.

    رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با بیان اینکه در اولین جلسه هیئت مدیره سازمان این استان کار جدیدی انجام شد، اظهار داشت: در ماده 14 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و ماده 71 آیین‌نامه این قانون آمده که در اولین جلسه هیئت مدیره به ترتیب از بین خودشان، اعضای هیئت رییسه سازمان نظام مهندسی ساختمان را انتخاب نمایند.

    علی فرج‌زاده‌ها با تاکید بر اینکه در این بخش یک بحث حقوقی مطرح می‌شود، اذعان داشت: اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در اولین جلسه مسئول جلسه ندارند چرا که در گام اول همه عضو هیئت مدیره هستند و این مسئله می‌تواند مشکلاتی را ایجاد نماید.

    به گفته این مسئول سازمانی، قانونگذار در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور این مورد را دیده و اعلام نموده که اعضای شورای مرکزی در اولین جلسه در حضور شخص وزیر راه و شهرسازی پروسه انتخاب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور را انجام می‌دهند و به عبارتی رییس جلسه شورای مرکزی، وزیر راه و شهرسازی است.

    وی با اعتقاد به اینکه این نقصان در مورد انتخاب هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی استان‌ها وجود دارد، تصریح کرد: استان قزوین در اولین جلسه هیئت مدیره دوره هفتم یک کار جدید کرده مبنی بر اینکه اعضای هیئت مدیره در نامه‌ای رسمی از مدیرکل راه و شهرسازی استان که قائم مقام وزیر هم محسوب می‌شود درخواست کرده‌اند که رسما در اولین جلسه هیئت مدیره هفتم نظام مهندسی ساختمان استان قزوین شرکت کند و مسئولیت جلسه را عهده‌دار بشود.

    رئیس دوره هفتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین ضمن تاکید بر اینکه اجرای این پیشنهاد از لحاظ حقوقی مناسب خواهد بود، خاطر نشان ساخت: علاوه بر آن اصول اخلاقی برای انتخاب رئیس سازمان نظام مهندسی استان رعایت می‌شود چرا که حضور مدیرکل همانند حضور وزیر راه و شهرسازی در اولین جلسه هیئت مدیره شورای مرکزی وجاهت قانونی خواهد داشت.

    فرج‌زاده‌ها در پایان اظهار داشت: دیگر استان‌ها هم می‌توانند این پیشنهاد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین را اجرایی نمایند. گفتنی است که در اصلاح آیین‌نامه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان هم می‌طلبد که هیئت دولت ماده 71 را با این دیدگاه اصلاح نماید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر ساختمان ( https://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار