مدیران خودروعصر اعتبار

طرح تفصیلی منطقه یک رشت تصویب شد

عصر ساختمان:مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت:طرح تفصیلی منطقه یک رشت تصویب و ابلاغ شد.

طرح تفصیلی منطقه یک رشت تصویب شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا،مهندس  انشاء گفت: اولین طرح تفصیلی شهر رشت به روش پهنه بندی(سکونت-کار-فعالیت-فراغت)با قابلیت انعطاف پذیری بیشتر در جهت رعایت حقوق شهروندی و عدالت اجتماعی تصویب و ابلاغ شد.

    وی افزود:گذشت 22 سال از عمر طرح تفصیلی ملاک عمل شهرداری ، اتمام افق اجرائی طرح ،یکی از ضروری ترین اهداف میان مدت استان در تهیه طرح تفصیلی برای کلانشهر رشت بود که با همت دست اندر کاران امر طرح تفصیلی منطقه یک رشت با جمعیتی بالغ بر 165600 نفر تصویب وابلاغ شد و مناطق 2،3و5 نیز به ترتیب در اولویت کاری قرار دارد.

    انشاء ادامه داد:پیش از این نیز در مرداد ماه سالجاری طرح تفصیلی منطقه 4 رشت تصویب و ابلاغ شد.

    مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه وشهرسازی گیلان با ابراز رضایت از همکاری و تعامل همه دستگاههای مربوطه ،گفت: همکاری و مشارکت نمایندگان همه دستگاههای اصلی عضو کمیسیون ماده 5 به ریاست استاندار گیلان و تلاش بی وقفه دبیرخانه کمیسیون مستقر در این اداره کل و شهرداری رشت با مشاور طرح (نقش جهان پارس )در تمامی روند تهیه طرح تفصیلی نقش بسزایی داشته و همچنین رویکرد مشارکتی همه تشکل های تخصصی و حرفه ای بالاخص نظام مهندسی گیلان و سایر تشکل های مردمی، نهاد های دولتی خدمت رسان و زیر بنایی موجب بهره مندی از همه نظرات تخصصی کارآمد و واقع بینانه در تهیه طرح را فراهم کرد.

    وی با اشاره به اهمیت تصویب طرح تفصیلی مناطق چند گانه رشت، تصریح کرد:مصوب کردن طرح تفصیلی رشت و اجرای صحیح آن توسط شهرداری و نظارت مستمر همه دستگاههای مسئول باعث ایجاد تعادل در فضا های سکونت – کار فعالیت و فراغت خواهد گردید و شاهد ارتقاء کارآمدی زندگی شهروندان و قانومند کردن ساخت و ساز خواهیم بودوامیدواریم به یاری پروردگار بزرگ با تلاش مضاعف مناطق 2 و 3 و 5 رشت هم مصوب و اجرایی می شود.

    مهندس انشاء آگاهی عموم شهروندان و دسترسی آزاد به اطلاعات اراضی – شبکه معابر و کلیه ضوابط ساخت و ساز را از مولفه های حقوق شهروندی عنوان کرد وگفت:تمامی این اطلاعات در سایت وزارت راه و شهرسازی درج شده و به منظور شفاف سازی اطلاعات حوزه شهرسازی و معماری اعم از نقشه های طرح های تفصیلی، جامع و هادی شهری بر اطلاعات دیگر،حاوی اطلاعات طرح تفصیلی مناطق 4 و 1رشت نیز است که دربخش طرح های توسعه و عمران- طرح های تفصیلی- مناطق یک و چهار رشت قابل مشاهده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو