مدیران خودروعصر اعتبار

مسکن ۹۳ عین ۹۴!

عصر ساختمان:بازار مسکن مطابق سال ۹۳ در رکود و خواب شدید به سر برد.وی با اشاره به پیشنهاد افزایش تسهیلات مسکن، اظهار کرد: می‌بایست شرایط پرداخت تسهیلات آسان شود چرا که با این اقدام نه تنها استقبال بیشتری از دریافت تسهیلات صورت می‌گیرد، بلکه این امر از سویی موتور محرکه‌ای برای بخش مسکن خواهد بود.

مسکن ۹۳ عین ۹۴!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تابناک، رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: برای حمایت از اقشار ضعیف و متوسط جامعه باید به سمت و سوی صنعتی شدن مسکن پیش رفت.
    محمود نوروزی  با اشاره به اینکه در سال جاری صرفا به بخش صنعت پرداخته شد، گفت: بازار مسکن مطابق سال 93 در رکود و خواب شدید به سر برد.وی با اشاره به پیشنهاد افزایش تسهیلات مسکن، اظهار کرد: می‌بایست شرایط پرداخت تسهیلات آسان شود چرا که با این اقدام نه تنها استقبال بیشتری از دریافت تسهیلات صورت می‌گیرد، بلکه این امر از سویی موتور محرکه‌ای برای بخش مسکن خواهد بود. نوروزی گفت: با فعال شدن بخش مسکن بالطبع باید تقاضا را افزایش داد، بر این اساس می‌بایست بسته‌های تشویقی خوبی را به مشتری عرضه کرد، اما متاسفانه بانک مسکن تسهیلات را با نرخ 18.5 درصد سود به مشتریان مسکن ارائه می‌دهد و علاوه بر این میزان سود پول خرید اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن نیز یک هزینه سربار است که بر دوش مصرف‌کننده می‌افتد.
    رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک لازمه رونق ساخت و ساز و خرید و فروش مسکن را ارائه بسته‌های رنگین به متقاضیان دانست. وی ارائه تسهیلات با سود پایین و بلندمدت و حذف خرید اوراق حق تقدم بانک مسکن را از جمله بسته‌های تشویقی برای متقاضیان این بخش عنوان کرد و گفت: تا این اتفاق نیفتد برای مصرف‌کننده مقرون به صرفه نخواهد بود که وام هایی با نرخ سود بالای 20 درصد را بپذیرد.
    رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک ضمن تاکید بر حذف خرید اوراق حق تقدم مسکن از گردونه، تصریح کرد: خرید این اوراق که باعث گرانی تسهیلات می‌شود باید حذف شود . وی گفت: باید به سمت و سوی مسکن لیزینگی برویم و این جرات را بدهیم که ساخت مسکن به صورت لیزینگی آغاز شود و علاوه بر ساخت مسکن به صورت لیزینگی فروش آن هم به صورت لیزینگی ادامه پیدا کند.
    نوروزی بیان کرد: برای ارائه تسهیلات به بخش مسکن شرایط گذاشته نشود، بلکه تسهیلات به مصرف‌کنندگان ارائه شود.رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک در ادامه گفت: بازار مسکن بازاری نبوده است که یک روزه به رکود برود که انتظار داشته باشیم یکی دو ماهه از رکود خارج شود، باید به سمت و سوی صنعتی ساختن مسکن برویم.وی بیان کرد: مسکن صنعتی علاوه بر اینکه ارزان‌تر تامین می‌شود با سرعت بالایی تحویل می‌شود. زمانی که مسکن مهر آغاز به کار کرد به دلیل صنعتی بودنش سرعت ساخت و تحویل بالا بود، چرا که در این نوع ساخت و ساز از بلوک‌های پیش ساخته و قطعات پیش ساخته استفاده می‌شود.
    نوروزی با بیان اینکه باید با نقشه‌ها و معماری‌های جدید به سمت و سوی مسکن صنعتی برویم، گفت: همه اقشار جامعه به سمت این نوع مسکن نمی‌روند بلکه جامعه هدف اقشار ضعیف و متوسط هستند که نیاز به مسکن تا یکصد متر دارند.رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک افزود: برای حمایت از اقشار ضعیف و متوسط جامعه باید به سمت و سوی صنعتی شدن مسکن پیش رفت.وی گفت: در صورتی که در سال 95 تسهیلات پیش‌بینی شده و پیشنهاد شده تصویب شود، به صورت جزئی شاهد تاثیرگذاری در معاملات بخش مسکن خواهیم بود، به شراط اینکه این تسهیلات به صورت ارزان به دست مصرف کننده برسد، در غیر این صورت با سود بالا نه تنها مشتری گرایشی نشان نخواهد داد بلکه طرح با شکست مواجه خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی