مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس انجمن صنفی انبوه سازان:

انباشت تقاضا قیمت مسکن را افزایش می دهد

عصر ساختمان:رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان و ساختمان گفت: رکود بازار خرید و فروش مسکن و انباشت تقاضا ممکن است در آینده قیمت مسکن را افزایش دهد.

انباشت تقاضا قیمت مسکن را افزایش می دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا، حسن محتشم، افزود: تا زمانی که در اقتصاد کلان کشور شاهد تحول چشمگیری نباشیم بازار مسکن نیز از رکود خارج نخواهد شد. بنابراین دولت باید برای تزریق منابع مالی مناسب در این بخش برنامه ریزی کند.
    به گفته محتشم، رکود بازار مسکن وارد چهارمین سال خود شده است.
    وی اضافه کرد: تحریک این بازار به محرک های قوی نیازمند است، زیرا انباشت تقاضا نگرانی بیشتری در پی دارد و ممکن است در آینده باعث افزایش قیمت مسکن در کشور شود.
    رئیس انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان و ساختمان درباره افزایش تسهیلات خرید مسکن گفت: تا زمانی که تسهیلات یک میلیارد و 600 میلیون ریالی وارد بازار نشده است شاهد تحریک بازار خرید و فروش مسکن نخواهیم بود.
    وی افزود: با وجود دو برابر شدن تسهیلات خرید خانه اولی ها، همه متقاضیان توان پرداخت اقساط این وام را ندارند و فقدان عمومیت آن سبب می شود این تسهیلات بر رونق بازار مسکن آنچنان تاثیرگذار نباشد.
    محتشم گفت: استفاده از منابع مالی صندوق توسعه ملی و اختصاص منابع مالی جذب نشده دولت به بازار مسکن می تواند در رونق این بازار تاثیرگذار شود.
    به گفته وی، قرار بود دولت در سال 1394، برای نوسازی بافت های فرسوده شهری 13 هزار میلیون ریال یارانه پرداخت کند؛ در حالی که فقط 10 درصد آن جذب شد.
    وی تاکید کرد دولت می تواند این منابع مالی را در بخش افزایش تقاضا تزریق کند و ادامه داد: همچنین تجربه 12 سال پیش برای پرداخت تسهیلات مسکن از سوی بانک های خصوصی تا 70 درصد قیمت مسکن، در تحریک بازار بسیار موثر خواهد بود.
    شورای پول و اعتبار یازدهم اسفندماه امسال با افزایش تسهیلات مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم به زوج های خانه اولی روی یک پلاک ثبتی موافقت کرد.
    این تسهیلات مسکن یک میلیارد و 600 میلیون ریال در شهر تهران (هر یک از زوج ها حداکثر 800 میلیون ریال)، یک میلیارد و 200 میلیون ریال در مرکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر (هر یک از زوج ها حداکثر600 میلیون ریال) و 800 میلیون ریال در سایر مناطق شهری (هر یک از زوج ها حداکثر 400 میلیون ریال) با رعایت حداکثر تسهیلات معادل 80 درصد ارزش ملک شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو