مدیران خودروعصر اعتبار

برق رسانی مشکل فعلی مسکن مهر بهارستان

عصر ساختمان: مدیر امور برق جنوب شرق شهرستان اصفهان گفت: برای اجرای باقیمانده برق رسانی پروژه مسکن مهر بهارستان نیاز به اعتبار بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال است.

برق رسانی مشکل فعلی مسکن مهر بهارستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا ، ایرج شمس، پیرامون پروژه مسکن مهر بهارستان اظهار کرد: سایت‌های  Aو B پروژه مسکن بهارستان با مجموع برآورد اولیه پنج هزار و 868 واحد در نیمه نخست سال 1391 به این شرکت ابلاغ شد.

    وی افزود: با توجه به حجم نسبتاً بزرگ پروژه، کار طراحی و برآورد اولیه اعتبارات انجام و به مدیر کل وقت راه و شهرسازی استان اعلام شد.

    مدیر امور برق جنوب شرق شهرستان اصفهان ادامه داد: طبق برآورد انجام شده، جهت اجرای پروژه‌های نیرورسانی در بخش توزیع نیاز به اعتباری بالغ بر 170میلیارد ریال است که باید از محل اعتبارات ملی، استانی و شرکت توانیر به نسبت مساوی تأمین شود، به این ترتیب سهم هر یک در تأمین منابع رقمی بالغ بر 57 میلیارد ریال است که از ابتدا تاکنون مبالغی از آن تامین شده است.

    شمس اضافه کرد: تاکنون دولت 9.5 میلیارد ریال و توانیر 10.1 میلیارد ریال از سهم خود را برای اجرای پروژه نیرورسانی به مسکن مهر بهارستان پرداخت کرده‌اند، اما هیچ مبلغی از طرف استان برای این پروژه واریز نشده است.

    وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب برای اجرای باقیمانده کار نیاز به اعتبار بیش از 150 میلیارد ریال است که در صورت تأمین آن از سوی مراجع مرتبط اجرای پروژه امکان پذیر خواهد بود.

    مدیر امور برق جنوب شرق شهرستان اصفهان ادامه داد: با توجه به منابع حاصله، شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اقدام به احداث شبکه فشار متوسط، تجهیز هفت باب پست زمینی از 31 باب پست زمینی مورد نیاز پروژه و شبکه‌های فشار ضعیف مرتبط با پست‌های مذکور کرده است و همچنین تجهیز پنج باب پست زمینی دیگر هم در دستور کار قرار گرفته که تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

    شمس تصریح کرد: جهت پایداری نیروی برق بر اساس توافقات انجام شده با شرکت عمران بهارستان لازم است هرچه سریعتر نسبت به واگذاری زمین جهت پست 63.20 کیلو ولت بهارستان اقدام مقتضی انجام پذیرد.

    وی افزود: بر اساس تفاهم نامه سه جانبه بین وزرای وقت نیرو، راه و شهرسازی و مدیرعامل بانک مسکن، تنها تعداد 4050 متقاضی نسبت به واریز هزینه‌های انشعاب برق بر اساس تفاهم نامه مذکور اقدام کرده‌اند که جهت ادامه کار لازم است متقاضیان باقیمانده نسبت به واریز هزینه انشعاب برق با قیمت روز اقدام کنند.

    مدیر امور برق جنوب شرق شهرستان اصفهان اظهار کرد: طی سال جاری تاکنون از طریق منابع داخلی شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال جهت تکمیل پروژه برق رسانی مسکن مهر بهارستان هزینه شده است.

    همچنین حسن روانفر، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید با بیان اینکه برای تکمیل پروژه مسکن مهر بهارستان فعلا با مشکل برق رسانی مواجه هستیم، به خبرنگار ایسنا گفت: وظیفه ذاتی شرکت توزیع برق، برق رسانی به شهر است در صورتی که روشنایی معابر، تجهیز و ساخت پست به صورت کامل به گردن شرکت عمران افتاده است.

    وی افزود: تاکنون سعی کرده‌ایم اقدامات لازم برای تسریع روند اجرای پروژه را با استفاده از منابع داخلی انجام دهیم. در حال حاضر از صفر تا صد برق رسانی انجام شده است و تنها خواسته ما این است که به این تجهیزات برق وارد شود و به متقاضیان انشعاب داده شود.

    مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با بیان اینکه مردم نیازمند داشتن مسکن هستند، اضافه کرد: شرکت عمران از منبع مالی خود انشعاباتی را خریداری کرده است، اما شرکت توزیع برق می‌گوید ما برای تجهیز پست و تحویل کنتورها منبع مالی نداریم.

    روانفر ادامه داد: از پنج هزار و 250 واحد مسکن مهر بهارستان، یک هزار و 800 واحد تاکنون تحویل داده شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو