مدیران خودروعصر اعتبار

شهر یزد ۵۰ هزار مسکن خالی دارد

عصر ساختمان- مدیر کل راه و شهرسازی استان یزد با بیان این که موضوع امروز ما تولید یا عرضه مسکن نیست بلکه موضوع بدمسکنی است، اعلام کرد: تمایز رمز موفقیت در پاسخگویی به مسئله بدمسکنی است و تمایز است که می‌تواند به اقتصاد مسکن ارزش دهد.

شهر یزد ۵۰ هزار مسکن خالی دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمدرضا نقصان محمدی در گردهمایی انجمن انبوه‌سازان استان یزد به مسائل و مشکلات پیرامون مسکن پرداخت و گفت: لازمه تصمیم‌گیری درست در این رابطه، این است که در مقطع زمانی و مکانی خاص خودش به آن پرداخته شود و بر اساس آن مسائل و مشکلات آن را حل کنیم.

    وی افزود: موضوعی که امروزه با آن روبرو هستیم تولید یا عرضه مسکن نیست بلکه موضوع بدمسکنی است و این مهم به حضور و همراهی مهندسان و همچنین تغییر در رویکردها و روش‌های موجود مهندسی نیاز دارد.

    نقصان محمدی با اشاره به این که ایجاد تمایز رمز موفقیت در پاسخگویی به مسئله بدمسکنی است و تمایز است که می‌تواند به اقتصاد مسکن ارزش دهد، افزود: مهندسان باید نوآوری و خلاقیت را لازمه کار خود قرار داده و به طرح‌های اندیشه شده ورود پیدا کنند.

    این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: شهر یزد با 120 کیلومتر مربع مساحت و جمعیت تقریبا 580 هزار نفر و تراکم جمعیت زیر 40 نفر، حدود 50 هزار مسکن خالی دارد که متاسفانه نتوانستیم پاسخگوی سکونت باشیم و همچنان با موضوع بدمسکنی روبرو هستیم چرا که سکونتگاه محلی است که علاوه بر نیازهای مادی پاسخگوی نیازهای معنوی انسان‌ها نیز باشد.

    مدیر کل راه و شهرسازی با عنوان این که نیازهای امروزی شهری در مقیاس کشور 30 درصد جمعیت و سطح شهرها تحت پوشش بافت‌های حاشیه‌ای، فرسوه و تاریخی است، افزود: به دنبال مطرح شدن موضوع بازآفرینی شهری، به دنبال فراهم‌سازی بستری جهت ارتقا کیفیت فضاهای شهری هستیم تا بتوانیم در فضاهایی که چنین بافت‌هایی قرار دارد، مسکن را عرضه کنیم.

    نقصان محمدی در پایان با اشاره به این که در حال حاضر استان یزد از پتانسیل اقتصادی و اجتماعی خوبی برخوردار است، افزود: ما باید به دنبال ورود به این بافت‌ها باشیم و بخشی از مسکن موجود را ارتقا بدهیم و بتوانیم با طراحی و نوآوری در ساخت مسکن پاسخگوی نیازها باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی