مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک:

جامعه کشش رشد نرخ اجاره بها بیش از تورم را ندارد

عصر ساختمان- نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک، با اشاره به عوامل تاثیرگذار بر نرخ اجاره بها در کشور، گفت: بازار آرامی در حوزه اجاره بها با رشد همسو با نرخ تورم را در ماه های آتی شاهد خواهیم بود.

جامعه کشش رشد نرخ اجاره بها بیش از تورم را ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، حسام عقبایی  با اشاره به نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات، گفت: تقریبا از اوایل خرداد ماه جابه جایی ها شروع شده و تا اواخر شهریور ماه زمان اصلی نقل و انتقالات اجاره نشین ها است.

    وی با بیان اینکه  اوج گرفتن جا به جایی ها یکی از  عوامل  افزایش اجاره بها است، افزود: قیمت مسکن عامل اصلی رشد نرخ اجاره بها است و وقتی قیمت در این حوزه در 3 ماهه پایانی سال 96 افزایش پیدا کرده مطمئنا این افزایش در نرخ اجاره بها سرشکن خواهد شد.

    نبود توازن میان عرضه و تقاضا عامل تزریق تنش قیمتی در بازار اجاره بها است

    عقبایی با تاکید بر اینکه نبود توازن میان عرضه و تقاضا از عوامل دیگر تزریق تنش قیمتی در بازار اجاره بها است، تصریح کرد: وقوع سالی یک میلیون ازدواج نیازمند همان میزان تولید مسکن است و با توجه به اینکه قدرت خرید نسل جوان پایین است املاک استیجاری متقاضی بیشتری پیدا می کند.

    وی ادامه داد: اکنون در شهرهای بزرگ عمده درآمد کارمندان، کارگران و اقشار متوسط و ضعیف جامعه در سبد اجاره بها هزینه می شود که این موضوع فشار سنگینی را به مردم وارد می کنند.

    کاهش نرخ سود بانکی به بازار اجاره بها شوک داد

    نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور با بیان اینکه در حوزه اجاره نشینی به دلیل کاهش نرخ سود بانکی بسیاری از مالکان ارزش ملک خود را با سود بانکی مقایسه می کنند، گفت: به طور مثال در یک خانه 500 میلیون تومانی که  شاید یک آپارتمان 100 متری باشد اجاره آن حدود یک تا 2 میلیون تومان است در حالی که می گویند که اگر این 500 میلیون تومان را ما نزد بانک بگذاریم بانک به ما 10 میلیون تومان خواهد داد لذا توقع این را دارند که این 10 میلیون را از مستاجر بگیرند اما آیا مستاجری پیدا می شود منزل 100 متری را ماهی 10 میلیون اجاره کند؟

    عقبایی با تاکید بر اینکه این قیاس از قیاس های مع الفارق است که خود از موجبات رشد اجاره بها در کشور شده است، تصریح کرد: تورم عمومی جامعه نیز در نرخ اجاره بها بی تاثیر نبوده و مالکان و موجران با اذعان به گرانی همه لوازم اجاره بها را نیز گران می کنند.

    تورم عمومی جامعه نیز در نرخ اجاره بها بی تاثیر نبوده و مالکان و موجران با اذعان به گرانی همه لوازم اجاره بها را نیز گران می کنند
    وی با بیان اینکه پیش بینی ما این است که تابستان امسال رشد اجاره بها در شهرهای کوچک در حد تورم خواهد بود، گفت: در شهرهای بزرگ در برخی از بافت ها نه در همه، افزایش قیمت اجاره بها از مرز تورم کمی عبور می کند ولی در بیشتر بافت های شهرهای بزرگ نیز رشد اجاره بها در حد تورم خواهد بود.

    جلوی سوداگری در بخش مسکن گرفته شود

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه جامعه کشش رشد نرخ اجاره بها بیش از تورم را ندارد، افزود: امیدواریم سال آرامی را در حوزه اجاره نشینی داشته و جلوی سوداگری و سودجویی ها در این حوزه که عدد و ارقام نامتعارف را در رشد اجاره بها از طریق جراید و رسانه ها مطرح می کنند گرفته شود تا موج واهی ایجاد نکند.

    نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور، با بیان اینکه مدیریت روانی در حوزه اجاره بها بسیار مهم است، گفت: با توجه به اینکه توازن عرضه و تقاضا چه در خرید و فروش و اجاره وجود ندارد مدیریت روانی بازار امر ضروری است تا جلوی سودجویی و حباب نرخ ها گرفته شود./

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو