مدیران خودروعصر اعتبار

تفاهم‌نامه معماری محله تاریخی سیروس امضا شد

عصر ساختمان- تفاهم نامه استفاده از توانمندی های معماران و هنرمندان برجسته کشور برای معماری محله تاریخی سیروس تهران شامگاه پنجشنبه در خانه «گفتمان شهر» به امضا رسید.

تفاهم‌نامه معماری محله تاریخی سیروس امضا شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، این تفاهم نامه توسط هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و اعضای شورای راهبری متشکل از هنرمندان، معماران، مهندسان و مجموعه داران کشور به امضا رسید.
    رییس مرکز مطالعات کاربردی و ارتباطات شرکت بازآفرینی شهری ایران در این مراسم گفت: در چند سال گذشته شاهد جدایی هنرمندان و معماران از حوزه های مختلف شهری بوده ایم، در حالی که برای بازآفرینی شهری و هویت محله نیازمند استفاده از ایده های برتر هنرمندان و معماران کشور هستیم.
    حبیب خراسانی از تشکیل دبیرخانه بازآفرینی شهری در شرکت بازآفرینی خبر داد و گفت: هم اکنون بسیاری از معماران و هنرمندان و مهندسان کشور که در عرصه فرهنگ و هنر فعال هستند عضو این دبیرخانه اند تا با کمک این اندیشمندان روند بازآفرینی شهری در محلات هدف، با سرعت بیشتری دنبال شود.
    وی گفت: بدون شک استفاده از ایده های مناسب هنرمندان و معماران، الگوی مناسبی از احیای بافت های فرسوده شهری در محله سیروس تهران پیاده خواهد شد و این می تواند برای سایر محله های بازآفرینی شهری به عنوان یک الگوی برتر مورد توجه قرار گیرد.
    در این مراسم همچنین مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در سخنانی یادآور شد: طرح اجرای احیاء بافت های فرسوده شهری تکلیف دولت و وزارت راه و شهرسازی است و ما باید در این راستا 2 هزار و 700 محله فرسوده را در کشور احیاء و بازسازی کنیم.
    هوشنگ عشایری افزود: محله به عنوان یک سازمان اجتماعی دارای یک فرهنگ خاص خود است و ما باید تلاش کنیم در برنامه احیای بافت های فرسوده شهری ارزش های ذاتی هر محله را مورد توجه جدی قرار دهیم.
    معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بزرگترین هدف ما در برنامه بازآفرینی شهری ارتقاء کیفیت زندگی ساکنان آن است و در این راستا باید هویت گذشته محله نیز مورد توجه جدی قرار گیرد تا همچنان شاهد جریان مناسب زندگی شهروندان در این محلات باشیم.
    عشایری تاکید کرد: بدون شک جریان بازآفرینی شهری یکی از دغدغه های اصلی دولت است و در این راستا این طرح با اجرایی شدن 9 بند دنبال می شود که سه بند آن مربوط به کالبد محله و شش بند آن به مسائل غیر کالبدی محلات و ساکنان آن تعلق دارد.
    وی اظهار داشت: هم اکنون در یک هزار و 334 محله در 543 شهر و در 66 هزار هکتار اراضی شهری 10 میلیون نفر جمعیت دچار بد مسکنی هستند و زندگی آنها از سطح بسیار نازلی برخوردار است.
    وی در پایان تاکید کرد: دولت در نظر دارد در تامین خدمات روبنایی و زیربنایی این محله ها نقش آفرینی کند تا با استفاده از سرمایه های مردمی و بخش خصوصی بتوانیم این محلات را با هویت گذشته خود نوسازی کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی