مدیران خودروعصر اعتبار

درخواست از سازمان بازرسی برای توقف تخریب رودخانه جاجرود

عصر ساختمان:همزمان با روز جهانی حفاظت از رودخانه‌ها (۱۴مارس برابر با ۲۴ اسفندماه) مه‌لقا ملاح، رئیس جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط‌زیست ایران که بیش از ۶۰سال پیشینه فعالیت زیست‌محیطی دارد با تنظیم نامه‌ای خطاب به سازمان بازرسی کشور، خواستار توقف عملیات ساخت‌وساز غیرقانونی درحاشیه رودخانه جاجرود در لواسان شد.

درخواست از سازمان بازرسی برای توقف تخریب رودخانه جاجرود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از همشهری ، شهرداری لواسان فروردین‌ماه امسال با توجیه اجرای پروژه عمرانی و بهسازی، 700درخت صنوبر را قطع کرد؛ درختان کهنی که میراث طبیعی و نشانه هویت اقلیمی منطقه بود و درپی این اقدام دور از انتظار، زمستان امسال با تجهیزات سنگین به سراغ رودخانه جاجرود رفت و با نصب تابلوی ساماندهی رودخانه جاجرود، در حاشیه رودخانه عملیات ساخت مجتمع تفریحی و سیاحتی را آغاز کرد.

    در نامه مه‌لقا ملاح آمده است: «بدون‌شک همانگونه که مستحضر هستید در ابتدای سال1394 تعداد 700 اصله درخت در منطقه ورودی شهر لواسان توسط شهرداری قطع شد. متعاقب آن عملیات تسطیح منطقه با وسایل مکانیکی سنگین انجام پذیرفت که مورد اعتراض فعالان محیط‌زیست و اهالی منطقه قرار گرفت. در حال حاضر پرونده شکایت علیه شهرداری لواسان از طرف سازمان محیط‌زیست مفتوح است اما به‌رغم چنین اقداماتی شهرداری منطقه به عملیات تسطیح و حاشیه‌گذاری با بلوک‌های سیمانی ادامه می‌دهد و بیم آن می‌رود که آنچه در گردنه حیران یا سایر مناطق به وقوع پیوست اینجا نیز تکرار شود.

    جنابعالی مستحضر هستید که فرهنگسازی یکی از عوامل بازدارنده تخریب منابع طبیعی و محیط‌زیست محسوب می‌شود اما در مقابل چنین دست‌اندازی‌های گسترده در سطح کلان که مورد نکوهش مقام معظم رهبری نیز هست فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد رنگ می‌بازد و جایی برای ترویج فرهنگ محیط‌زیست در شرایط کم‌آبی کنونی و گرمایش زمین باقی نمی‌گذارد.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو