مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل بانک مسکن:

بانک‌ها از سیاست سود بالا استقبال نمی‌کنند

از کاهش نرخ سود استقبال می‌کنیم

عصر ساختمان:مدیرعامل بانک مسکن با تاکید بر اینکه بانک‌ها از سیاست سود بالا استقبال نمی‌کنند، گفت: هرچقدر که نرخ سود کاهش یابد به دلیل اینکه در نرخ تجهیز منابع ما نیز مؤثر است و قیمت تمام‌شده منابع را پایین می‌آورد، استقبال می‌کنیم.

بانک‌ها از سیاست سود بالا استقبال نمی‌کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، محمدهاشم بت‌شکن، در پاسخ به این سؤال که آیا کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن به نفع بانک مسکن است، گفت: برای بانک مسکن تفاوتی ندارد، چون برای بانک مابه‌التفاوت نرخ سود تسهیلات سپرده مهم است و وقتی‌که نرخ سود سپرده پایین می‌آید، خودبه‌خود نرخ سود تسهیلات هم باید کاهش یابد، پس بنابراین بانک‌ها از سیاست سود بالا استقبال نمی‌کنند، به دلیل اینکه به همان شکل مجبور هستند سپرده را با نرخ سود بالاتر بگیرند.

    *هرچه نرخ سود کاهش یابد، در نرخ تجهیز منابع بانک مسکن مؤثر است

    وی افزود: اتفاقاً هرچقدر که نرخ سود کاهش یابد، به دلیل اینکه در نرخ تجهیز منابع ما نیز ما مؤثر است و قیمت تمام‌شده منابع را پایین می‌آورد، استقبال می‌کنیم و مردم هم می‌توانند استقبال بیش‌تری کنند.

    بت شکن در پاسخ به این سؤال که آیا پیگیری‌ بانک مسکن و یا وزارت راه و شهرسازی برای کاهش نرخ سود تسهیلات برای سال آینده ادامه می‌یابد، گفت: اگر نرخ تورم کاهش یابد، قطعاً این اقدام شدنی است.

    وی ادامه داد: به عنوان مثال یک خط کش داریم و باید ابتدا پارامترهای کلان اقتصادی از آن پشتیبانی کند و تمام تلاش دولت باید برای کاهش نرخ تورم ادامه یابد و متناسب با آن نرخ سود تسهیلات همه بخش‌ها از جمله مسکن هم به‌ تبع کاهش نرخ تورم کاهش یابد.

    مدیر عامل بانک مسکن ادامه داد: در حال حاضر بانک مسکن با نرخ سود 13 درصد تسهیلات ارائه می‌کند و اخیراً با کاهش نرخ سود تسهیلات در سایر بخش ها در دوره مشارکتی 22 درصد و فروش اقساطی 20 درصد است، پس در حال حاضر نرخ سود تسهیلات مسکن با نرخ 13 درصد 7 درصد پایین‌تر از سایر تسهیلات است و این نشان می‌دهد که بانک مسکن به‌ عنوان یک بانک دولتی پشتیبانی‌کننده سیاست‌های دولت به‌ویژه کاهش نرخ سود و توانمند کردن مردم است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی