مدیران خودروعصر اعتبار

یک فعال بازار مسکن مطرح کرد

راهکار برون رفت از رکود بازار مسکن

عصر ساختمان:حدود سه سال از خواب بازار مسکن می‌گذرد؛ بازاری که می‌توان گفت با بیش از ۳۰۰ بخش صنعتی ارتباط مستقیم و غیرمستقیم دارد. کارشناسان معتقدند که با توافق ایران با کشورهای ۱+۵ بازار مسکن تحولاتی را تجربه می‌کند، اما این تحولات به این زودی رخ نخواهد داد.

راهکار برون رفت از رکود بازار مسکن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، حسین عزیزی مدیرعامل شرکت ساختمانی تحکیم‌سازه شهریار درباره وضعیت کنونی بازار مسکن گفت: در حال حاضر بازار مسکن در رکود به سر می‌برد و دلیل آن نیز پایین‌بودن قدرت خرید مردم و بالا بودن سودهای بانکی است.

    وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنم در شش ماهه دوم سال 95 این وضعیت بهبود یابد. البته این امر در صورتی امکان‌پذیر است که وضعیت مالی دولت نیز بهتر شود. همچنین دولت سیاست‌هایی را در پیش بگیرد که قدرت خرید مردم بیشتر شود؛ به عنوان مثال می‌تواند وام‌های 80 تا 100 میلیون تومانی با سود 10درصد و بازپرداخت 20 ساله و سپرده‌گذاری کوتاه‌مدت به متقاضیان مسکن بدهد.

    این فعال بازار مسکن گفت: پروژه را زمانی آغاز کردیم که بازار وارد رکود شده بود و بسیاری از فعالان بازار به ما می‌گفتند که شما در این امر موفق نمی‌شوید، اما می‌توان گفت که با استفاده از خلاقیت و جلب اعتماد مردم تا حدودی موفق به این امر شدیم که در وضعیت رکودی بازار به فعالیت خود ادامه داده و افرادی را نیز صاحب خانه کنیم.

    وی ادامه داد: در شرایطی که بسیاری از کلاهبرداری‌ها در حوزه پیش‌فروش مسکن رخ می‌دهد، تلاش کرده‌ایم تا این مسائل را با ثبت‌نام اینترنتی رفع کنیم. به این معنی که خریداران با مراجعه به سایت شرکت می‌توانند نام واحدهای فروخته‌شده را ببینند و این امر از کلاهبرداری در خرید مسکن جلوگیری می‌کند. این اطلاعات هر دوماه یک‌بار به‌روز می‌شود. همچنین گروه تلگرامی نیز به منظور پاسخگویی آنلاین و شفاف به پیش‌خریداران و ایجاد ارتباط بین آن‌ها راه‌اندازی شده است. نکته مهم این است که رکود در بازار مسکن روند فعالیت در این بازار را بسیار کند کرده بود، اما برخی فعالان بازار مسکن با اجرای سیاست‌ها و خلاقیت‌هایی موفق شدند فعالیت خود را ادامه دهند و روند کار آ‌ن‌ها متوقف نشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار