مدیران خودروعصر اعتبار

اجرای مسکن اجتماعی بدون آورده مردمی/ بودجه عمران صرف ساخت مسکن مهر می‌شود

عصر ساختمان- مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بودجه عمرانی وزارت راه و شهرسازی صرف میراث دولت دهم و ادامه ساخت مسکن مهر می شود، گفت: وزارت راه و شهرسازی برنامه متعددی از جمله احیای بافت فرسوده، افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن، مسکن اجتماعی، صندوق های زمین و مسکن در دست اجرا دارد اما بخش قابل توجهی از بودجه و اعتبارات همچنان صرف ساخت مسکن مهر می شود.

اجرای مسکن اجتماعی بدون آورده مردمی/ بودجه عمران صرف ساخت مسکن مهر می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل ازایلنا ،علیرضا سلامی با بیان اینکه میراثی از دولت قبل به نام مسکن مهر باقی مانده است که اتمام ان بودجه بسیاری می خواهد، اظهار داشت:  تاسیسات روبنایی و زیربنایی مسکن مهر باید مهیا شود و برای این تعداد مسکن مهری که ساخته شده باید فضای آموزشی و مدرسه، فضای سبز، کلانتری، فضای درمانی، فضای رفاهی و ... ساخته شود. هزینه ساخت این امکانات از ساخت واحدهای مسکونی سنگین تر است ، این در حالی است که این موضوعات دیده نشده بود.

    وی با بیان اینکه دولت طرح های متعددی برای حوزه مسکن دارد اما بودجه این بخش به مسکن مهر باید اختصاص یابد، ادامه داد:    از ابتدای دولت یازدهم منابع و اعتباراتی برای احیای بافت های فرسوده اختصاص داده شد که البته در اجرایی شن آن  همراه شدن بانک ها مشکلاتی به وجود امده چراکه ارائه این وام ها برای بانک های خصوصی صرفه اقتصادی ندارد.

    سلامی افزود: صندوق های زمین و مسکن، توسعه شهرهای جدید، افزایش سقف وام مسکن که امروز به 160 میلیون تومان رسیده هم از دیگر برنامه های وزارت راه و شهرسازی برای بازار مسکن است از سوی دیگر دولت یازدهم نسبت به پروژه مسکن مهر متعهد است و چندین هزار واحد مسکن مهر در همین دولت تکمیل و به مردم تحویل شد.

    مشاور وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در دولت قبل واحدهای مسکونی ساخته شده که متقاضی ندارد و اساسا جای سکونت نیست و نمی توان به ان منطقه آبرسانی و گاز رسانی کرد و دولت یازدهم با تمام این مشکلات درگیر است و بودجه زیادی را برای ادامه پروژه مسکن مهر هزینه کرده است.

    وی با بیان اینکه سیاست دولت در ارائه وام به بافت فرسوده جلوگیری  از شهرمردگی ها است، ادامه داد: در بخش احیای بافت فرسوده در طول دو سال گذشته اقدامات قابل توجهی انجام شده است.

    سلامی با اشاره به فعال بودن پروژه مسکن اجتماعی گفت: پروژه مسکن اجتماعی شامل افرادی می شود که هیچ توانی برای تامین مسکن ندارند و مانند مسکن مهر حتی از اورده اولیه افراد هم استفاه نمی شود و بنابراین این پروژه به اعتبارات کلانی نیاز دارد.

    وی تاکید کرد : اجرای مسکن اجتماعی نیاز به زمان دارد  و پیش بینی می شود این پروژه بیشتر در جنوب کشور متمرکز شود تا جمعیت این مناطق افزایش یابد. چیزی که مشخض شده این است که قرار نیست متقاضایان این طرح هیچ آورده ای و پس انداز اولیه ای  را داشته باشند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو