مدیران خودروعصر اعتبار

استاد دانشگاه علم و صنعت ایران تاکید کرد؛

لزوم توجه به سبک معماری در منطقه زلزله‌خیز ایران

عصر ساختمان- استاد تکنولوژی معماری دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: در معماری دوام و عمق ساختمان به دلیل این که ایران منطقه‌ای زلزله‌خیز است اهمیت بالایی دارد.

لزوم توجه به سبک معماری در منطقه زلزله‌خیز ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، وفامهر در همایش روز معمار و سمینار تخصصی ضرورت معماری صنعتی که در آمفی تئاتر موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان برگزار شد با اشاره به ضرورت پرداختن به معماری صنعتی بیان کرد: در این عرصه از معماری دیدگاه‌ها، نظرات و خلاقیت معماران کاملا متفاوت است و به راحتی می‌توانند ایده‌پردازی کنند ولی متاسفانه در اجرا تا حدی ناتوان هستند.

    وی در مورد عمق ساختمان‌ها در معماری صنعتی توضیح داد: عمق ساختمان‌های معماری صنعتی کم است که این امر باعث پایین آمدن سطح دوام و فروریزی ساختمان‌های این عرصه شده است. این امر در حالی صورت گرفته که ساختمان‌های گذشته با داشتن عمق زیاد از پایداری بیشتری برخوردارند. اگر بخواهیم از این صحبت یک نتیجه کوتاه بگیریم می‌توان این نتیجه را گرفت که در ساخت ساختمان عمق باید بیشتر باشد تا دوام و پایداری نیز بیشتر شود.

    استاد تکنولوژی معماری دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: عمران و معماری دو رشته موازی یکدیگرند با این تفاوت که در گذشته مهندس عمران نبوده و تمام کارها بر دوش معمار بوده است.

    وفامهر با تاکید بر نیاز به شناخت مصالح ساختمانی در معماری بیان کرد: معمار باید تمام مصالح را به طور دقیق بشناسد تا به درستی و با در نظر گرفتن افزایش استحکام و مقاومت ساختمان هزینه‌های ساخت را کاهش دهد.

    او با اشاره به هویت از دست رفته شهر اهواز تاکید کرد: در شهر اهواز با استفاده از معماری صنعتی و صنعتی‌سازی می‌توان این هویت را بار دیگر به اهواز و مردمان این شهر بازگرداند.

    استاد تکنولوژی معماری دانشگاه علم و صنعت ایران یادآوری تصریح کرد: صنعتی‌سازی معماری به گونه‌ای است که با استفاده از مصالح سبک و سبکی نو همانند برج ایفل در فرانسه تحولی عظیم در معماری شهر اهواز ایجاد کنیم.

    همچنین نوید سیاه‌پلو، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خوزستان در خصوص شیخ بهایی اظهار کرد: شیخ بهایی به دلیل سبک معماری خاص خود خدمات قابل توجهی را به عرصه معماری ارایه کرده است و در همین راستا لقب شیخ الاسلامی را نیز به خود اختصاص داد.

    وی با تاکید بر لزوم شناخت معماران گذشته از سوی دانشجویان و معماران این عرصه بیان کرد: با توجه به سردرگمی‌هایی که امروزه گریبانگیر معماران شده لازم است که معماران از همان ابتدای دوره دانشجویی خود معماران گذشته را بشناسند تا از این سردرگمی رهایی پیدا کنند.

    در ادامه حسین کاوری‌زاده، مدیر گروه معماری جهاد دانشگاهی خوزستان در خصوص برنامه‌های توسعه‌ساز معماری که در گروه معماری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این برنامه‌ها شامل ارتباط معماری با صنعت، آموزش اصلی معماری، ارتقا سطح کیفی و در آخر استعدادیابی دانشجویان موسسه است.

    وی یادآور شد: استان محروم خوزستان نیازمند معماران خلاق و بااستعدادی است که بتوانند بار دیگر هویت از دست رفته خوزستان به خصوص شهر اهواز را با در نظر گرفتن قدمت تاریخی ارزشمند آن زنده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو