مدیران خودروعصر اعتبار

مولفه‌های سرنوشت‌ساز در بازار مسکن سال ۹۵

عصر ساختمان- در سال جدید ممکن است کدام عوامل باعث ایجاد تغییری در بازار مسکن شوند؟ برخی از مشاوران املاک در نقاط مختلف تهران نظرات خود را در این باره بیان کرده‌اند.

مولفه‌های سرنوشت‌ساز در بازار مسکن سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادنیوز، همیشه با ورود به سال جدید همه به دنبال آن هستند تا وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد و تغییری در بازارها دیده شود و از آنجایی که بازار مسکن چند سالی در رکود بوده، بنابراین یکی از مهم‌ترین‌ها به شمار می‌رود، اما سوالی که وجود دارد این است که در سال 95 کدام عامل‌ها می‌توانند بیشترین تاثیر را در بازار مسکن داشته باشند؟ برخی از مشاوران املاک در نقاط مختلف تهران نظرات خود را در این باره بیان کرده‌اند.

    یکی از مشاوران املاک در غرب تهران به اقتصادنیوز گفت: وام‌های جدید مسکن که رقم آن 160 میلیون تومان است و در سال آینده به دست مردم خواهد رسید تاثیر مثبتی در این بازار خواهد گذاشت، چرا که حجم معاملات مسکن به وسیله این وام‌ها افزایش می‌یابد و رونقی را در بازار به وجود خواهد آورد؛ همچنین برداشته شدن تحریم‌ها سبب آن می‌شود که در سال جدید شرایط اقتصادی کشور روند رو به رشدی پیدا کند و به گمان من از اردیبهشت‌ماه بازار مسکن کمی راه می‌افتد و تغییراتی در آن ایجاد می‌شود، کاهش نرخ سود بانکی نیز از جمله عوامل اثرگذار در این بازار است.

    مشاور املاک دیگری در شرق تهران بیان کرد: مهم‌ترین عامل اثرگذار در بازار مسکن سال آینده وام‌های مسکن است، البته این وام‌ها زمانی می‌تواند اثرگذار باشد که سودشان پایین آمده و مدت زمان بازپرداخت آنها نیز طولانی‌تر شود.

    او در ادامه گفت: البته اکنون عامل اصلی رکود در بازار مسکن بحث روانی موجود در جامعه است، چرا که همه برای خرید ملک منتظر ایجاد تغییری در قیمت‌ها هستند، همچنین اگر لغو تحریم‌ها در سال جدید وضعیت اقتصادی کشور را بهتر کند، به طور یقین بازار مسکن هم رونق خواهد گرفت؛ عوامل دیگری همچون کاهش نرخ سود بانک‌ها نیز سبب آن می‌شود تا سرمایه‌گذاران بیشتری به بازار مسکن رجوع کنند.

    یکی‌دیگر از مشاوران در جنوب تهران اظهار کرد: از نظر من مهم‌ترین عاملی که در سال آینده می‌تواند بازار مسکن و همچنین سایر بازارهایی که در رکود هستند را نجات دهد، بهبود یافتن وضعیت اقتصادی مردم است، در کنار آن، افزایش سقف تسهیلات، کاهش نرخ سود بانکی و... می‌تواند به بازار مسکن کمک کند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو