مدیران خودروعصر اعتبار

صنعتی‌سازی ساختمان راه موثر برای مقابله با رکود است

عصر ساختمان- مدیرعامل اتحادیه تعاونی رسا گفت: بهترین و موثرترین روش برای مقابله با شرایط رکودی، صنعتی‌سازی ساختمان و به کارگیری «نقش پیش مهندسی» در این فرآیند است.

صنعتی‌سازی ساختمان راه موثر برای مقابله با رکود است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از دنیای اقتصاد ،محسن ضرابی‌ها افزود: صنعتی‌سازی ساختمان یعنی پیش مهندسی کردن فعالیت‌ها به مفهوم اینکه برای هر اقدامی قبلا به اندازه‌ای برنامه‌ریزی و آمادگی به وجود آید که در حین اجرا دچار سردرگمی نشده و با حداقل نیروی کار و مصالح با کمترین دورریز و در نهایت در کوتاه‌ترین زمان و سهل‌ترین روش به انجام رسیده و سهم اجرا را تبدیل و مونتاژ کند.

    وی تاکید کرد: به عقیده کارشناسان یکی از موانع پیش‌روی ساختمان‌سازی، استفاده از روش غیرصنعتی و سنتی بوده که طولانی بودن فرآیند تولید آن، عدم ساخت سریع و مطمئن واحدهای مسکونی و عدم استفاده از تکنولوژی‌های جدید در ساخت، از ویژگی‌های آن است، در مقابل در ساخت صنعتی به علت بهره‌وری بالای عوامل تولید و تکرار فرآیند تولید، ساخت ارزان و اقتصادی امکان‌پذیر است.

    مدیر پروژه بین‌المللی آرتمیس با بیان اینکه در سراسر کشور پروژه‌های بزرگی وجود دارد که به‌طور عمده دولتی هستند یا ازسوی بانک‌ها سرمایه‌گذاری و حمایت می‌شوند، افزود: تنها پروژه بزرگ و منحصر به فرد که با اتکا به تفکر تعاون و بهره‌مندی از سرمایه‌های خرد مردمی تکمیل می‌شود، آرتمیس است، به همین منظور به‌‌رغم مشکلات ناشی از چارچوب‌های بخش تعاون در اداره پروژه‌های عظیم، آرتمیس، چون درون‌زا و خودباور است می‌تواند با مشکلات ناشی از رکود اقتصادی به‌کار خود ادامه دهد.

    وی افزود: یکی از اقدامات بسیار مهمی که در این دوران رکود در پروژه آرتمیس انجام شد بازنگری کامل نقشه‌ها به‌منظور بهینه‌سازی هم در جهت افزایش درآمد و هم کاهش هزینه‌ها بود.

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی رسا درخصوص پیش‌بینی از شرایط آینده بازار مسکن گفت: قطعا با تغییر و بهبود شرایط سیاسی و اقتصادی کشور، صنعت ساختمان شرایط بهتری پیدا می‌کند، اما نباید منتظر معجزه در این صنعت بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو