مدیران خودروعصر اعتبار

پاسخ قالیباف درباره طبقاتی شدن بزرگراه شهید همت

عصر ساختمان:شهردار تهران گفت: منطقه ۲۲ منطقه ای بود که بعد از طرح جامع، طرح تفصیلی نداشت و کار آن بر اساس طرح تفصیلی قدیم انجام می شد، اما مقرر شد ساخت و ساز در این منطقه منطبق با طرح تفصیلی جدید انجام شود.

پاسخ قالیباف درباره طبقاتی شدن بزرگراه شهید همت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف ظهر امروز در حاشیه افتتاح فاز2 دریاچه شهدای خلیج فارس و 50 پروژه منطقه 22 طی سخنانی در منطقه 22 ابراز داشت: امروز بخش شمالی و شرقی دریاچه شهدای فارس در منطقه 22 به بهره برداری می رسد تا در آستانه سال جدید پذیرای گردشگران و توریست های باشد.

    وی به تدابیر در نظر گرفته شده به منظور اسکان مسافران نوروزی پایتخت نیز اشاره و تاکید کرد: در ایام عید نوروز مراکز مختلفی در سطح شهر تهران برای اسکان مسافران تهران فراهم کرده ایم که این مراکز در قالب بروشورهایی به مسافران اطلاع رسانی می شود. همچنین در منطقه 22 و دریاچه چیتگر نیز فضایی در اردوگاه شهید میرحسینی فراهم شده است تا مسافران از محل اسکان موقت استفاده کنند و هزینه ای برای آن ها نداشته باشد.

    شهردار تهران ادامه داد: امیدوارم در سه ماه آینده و تا پایان فصل بهار بتوانیم ضلع جنوبی دریاچه شهدای خلیج فارس را همزمان با افتتاح تونل شهید حکیم، بازگشایی کنیم.

    وی افزود: با افتتاح تونل شهید حکیم و بیش از 10 کیلومتر از امتداد بزرگراه حکیم، تمامی مسیر شمال به جنوب بزرگراه های غربی تهران از جاده مخصوص کرج تا آزاد راه تهران - کرج و اتوبان های شهید همت و حکیم به یکدیگر متصل خواهد شد.

    شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره طبقاتی شدن بزرگراه شهید همت نیز تاکید کرد: در این زمینه مطالعه ای انجام شده اما هنوز مطالعات به جمع بندی نهایی نرسیده است. البته گزارش های اولیه مطالعات نشان می دهد که شاید اجرای این طرح به مصلحت نباشد و باید چاره اندیشی دیگری برای آن انجام دهیم.

    قالیباف همچنین درباره جمعیت پذیری منطقه 22 نیز تاکید کرد: منطقه 22 منطقه ای بود که بعد از طرح جامع، طرح تفصیلی نداشت و کار آن  بر اساس طرح تفصیلی قدیم انجام می شد، اما مقرر شد ساخت و ساز در این منطقه منطبق  با طرح تفصیلی جدید انجام شود.

    وی ابراز امیدواری کرد: طرح تفصیلی جدید منطقه 22 حداکثر تا سه ماه اول سال آینده در کمیسیون ماده 5 تصویب شود.

    شهردار تهران ابراز داشت: مجموعه جمعیت منطقه 22 در افق طرح تفصیلی سال 1404 حدود 700 هزار نفر خواهد بود اما هم اکنون ظرفیت این منطقه 450 هزار نفر است .

    قالیباف درباره نقش منطقه 22 در حوزه درآمد های پایدار نیز گفت: مهم ترین بحث ما در زمینه درآمد های پایدار منطقه در حوزه تفرجگاهی است و امروز نیز مجموعه شهروند این منطقه افتتاح شد.

    وی با بیان اینکه اجاره دادن اماکن تفریحی از سیاست های شهرداری تهران به شمار می رود، عنوان کرد:  البته نباید اجاره ها را به حدی بالا ببریم که بهره برداران فشار درآمد را به مردم  وارد کنند.

    شهردار تهران تاکید کرد: شهرداری تهران در حوزه ورزش، تفریح، مطالعه و کتابخوانی و در عرصه سبد فرهنگی، سلامت جسمی و اوقات فراغت رویکرد درآمدی ندارد.

    قالیباف در پایان گفت: سرمایه گذاران خارجی نیز می توانند در حوزه توسعه زیر ساخت ها حضور یافته و کار خود را انجام دهند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو