مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران:

تسهیلات خرید مسکن دلالی و رانت‌ ایجاد می‌کند

هدایت منابع به بخش ساخت و ساز

عصر ساختمان:عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه افزایش اعطای تسهیلات برای بخش مسکن آن هم ساخت‌وساز باید با مناطق مختلف کشور همخوانی داشته باشد،گفت: ارایه تسهیلات مسکن برای خرید و فروش مسکن دلالی و رانت‌ ایجاد می‌کند.

تسهیلات خرید مسکن دلالی و رانت‌ ایجاد می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس ، مجید جلیل سرقلعه  با اشاره به اینکه افزایش عرضه مسکن لازمه خروج بخش مسکن از رکود است،گفت: تخصیص تسهیلات مسکن به ساخت و ساز یکی از راهکارهای موثری است که می تواند در بازار تحرک ایجاد کند.

    نماینده مردم لردگان با بیان اینکه ساماندهی حاشیه نشینی و توجه به بافت فرسوده باید در ارائه تسهیلات مسکن مورد توجه باشد،خاطر نشان کرد: در حال حاضر ارائه تسهیلات مسکن ناچیز بوده و نمی تواند به رفع مشکل این بخش کمک کند.

    سرقلعه ادامه داد: نظارت بر محل هزینه‌کرد تسهیلات مسکن برای خروج مسکن از رکود چاره ساز خواهد بود چرا که در حال حاضر بسیاری از تسهیلات اعطایی برای مسکن در حوزه دلالی هزینه می شود.

    وی با بیان اینکه اعطای تسهیلات مسکن صرفا برای ساخت‌وساز علاوه بر رفع رکود این بخش به اشتغال نیز کمک شایانی خواهد کرد، تأکید کرد: ارایه تسهیلات مسکن برای خرید و فروش خانه دلالی و رانت‌ را ایجاد خواهد کرد.

    جلیل سرقلعه ادامه داد: ممانعت از سوداگری در بحث مسکن نیازمند تزریق اعتبارات در بخش ساخت و ساز است.

    نماینده مردم لردگان در مجلس نهم، با بیان اینکه بسیاری از تقاضاهای موجود در بحث مسکن کاذب است،‌ تصریح کرد: شناسایی تقاضای منطقی و اعطای تسهیلات یکی از راهکارهای جلوگیری از هدررفت منابع و کمک به بهبود وضعیت بازار است.

    وی ادامه داد: بی‌توجهی به محل هزینه‌کرد تسهیلات مسکن تورم و رکودی جبران‌ناپذیر را به دنبال خواهد داشت.

    عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: تزریق تسهیلات مسکن به ساخت و ساز افزایش عرضه و در نتیجه کاهش قیمت‌ها را در پی خواهد داشت.

    سرقلعه ادامه داد: دولت باید با اتخاذ تدابیری مانع از سوداگری در بحث مسکن شده و به رونق فعالیت‌های مرتبط با این بخش کمک کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو