مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش دلال ها مهم ترین عامل زمین گیر شدن حوزه صنعت ساختمان

اوج تهاتر در بازار مسکن مشهد

عصر ساختمان:افتتاحیه نشست کارگاه آموزشی علمی معاملات رقابتی صنعت ساختمان عصر دیروز در هتل توریست توس برگزار شد.

افزایش دلال ها مهم ترین عامل زمین گیر شدن حوزه صنعت ساختمان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تابناک، دکتر جعفر معاصری در ابتدای افتتاحیه نشست کارگاه آموزشی علمی معاملات رقابتی صنعت ساختمان که عصر امروز در هتل توریست توس برگزار شد، اظهار کرد: فارغ از این که در چه حوزه ای از کسب و کار فعالیت داریم و در چه جایگاه اجتماعی قرار داریم، داشتن ایده و خلاقیت می تواند، نقش موثری در تعیین مسیر داشته باشد.

    وی تصریح کرد: در هر برهه ای از زندگی و یا سابقه کاری بتوانید متفاوت و بهتر عمل کنید به سمت خلاقیت گام برداشته اید، اما متاسفانه آن چه که در جامعه ما متداول است آن است که ما تجربه دیگران را تجربه می کنیم و عملکرد و اقدامات آنان را تکرار می کنیم.

    دکتری حوزه خلاقیت در حوزه صنعت تاکید کرد: پیشگام و موفق بودن در هر حوزه ای مستلزم داشتن قدرت جسارت است، از این رو برای رسیدن به هدف باید مسیری را انتخاب کنیم.

    معاصری خاطر نشان کرد: متاسفانه از بزرگ ترین تا کوچک ترین شرکت های کسب و کار همه انگشت شان را به سمت دولت برده اند و دولت را مقصر می دانند، حال آن که بسیاری از افراد موفق تنها به خودشان متکی بوده اند.

    وی یادآور شد: در واقع باید بدون در نظر گرفتن موانع موجود بر سر کسب و کار به سمت هدف پیش رویم، اما آن چه که در عالم واقع اتفاق افتاده آن است که بیش از این که تولید کننده به سمت خودکفایی حرکت کنند به سمت دلالی حرکت کرده اند از این رو یکی از دلایلی که حوزه صنعت ساختمان را زمین گیر کرده افزایش دلال ها است، چرا که در بساز و بفروشی ها استانداردها و کیفیت رعایت نمی شود.

    دکتری حوزه خلاقیت در حوزه صنعت با تاکید بر استفاده از دانش و خلاقیت در حوزه صنعت ساختمان اظهار کرد: فعالیت در حوزه ساختمان پتانسیل های خوبی در تهیه مواد اولیه دارد اما در این حوزه حرفی برای گفتن نداریم، برای تولید کالای ایرانی با کیفیت در ایران بازاری نداریم. 

    معاصری خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم در حوزه کسب و کارمان انگیزه قوی ایجاد کنیم می توانیم در عرصه کسب و کار موفق تر عمل کنیم، اما هیچ یک از تولیید کنندگان در این عرصه سند چشم اندازی برای سال آینده خود ندارند.

    وی خاطر نشان کرد: ما به جامعه سالم نیاز داریم تا رشد معاملات در سلامت باشد، اما در عالم واقع یک عده برای به دست آوردن بازار به دنبال خراب کردن بازار دیگران هستند و به جای حاکم کردن همدلی  و رقابت سالم در بازار، حسادت حکم فرما است.

    دکتری حوزه خلاقیت در حوزه صنعت افزود: هیچ کسی جز خود فعالین و تولید کندگان حوزه صنعت ساختمان نمی تواند به بهبود فضای کسب و کار کمک کند، از این رو موفقیت در این عرصه در گرو خودباوری است و هر موفقیتی را که امروز کسب کردید به خاطر خودباوری بوده است.

    در بخش دیگری از این نشست، مسعود جلیلی منش؛ مدیر بازرگانی شرکت خلاقان جوان با طرح این سوال که علی رغم وجود مساکن فراوان چرا عده ای هنوز بی مسکن هستند؟ اظهار کرد: از آن جایی که آن چه می سازیم برای مشتری است و نه خودمان و کیفیت لازم در آن رعایت نمی شود، از این رو به تبع بازار مسکن خوب نیست و در وضعیت راکد به سر می برد.

    مدیر بازرگانی شرکت خلاقان جوان با اشاره به تهاتر بازار مسکن در مشهد خاطر نشان کرد: مشهد پتانسیل خوبی در حوزه صنعت ساختمان دارد که این مساله شاید برای ما جذاب نباشد اما بسیاری از افراد در دیگر شهرها از پدیده تهاتر در بازار مسکن استقبال می کنند.

    وی با اشاره به رشد 27 درصدی حوزه صنعت ساختمان در مشهد یادآور شد: علی رغم وجود بازار راکد مسکن، رشد اقتصادی حوزه صنعت ساختمان  در مشهد، 20 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

    جلیلی منش ، اکتفا به دانسته های خود را از آفات مطالعات در حوزه کسب و کار اعلام کرد و افزود: مهم ترین ویژگی یک فروشنده خوب آن است که شنونده خوبی باشد و مطالبات متقاضیان را به خوبی بشنود و در صدد مرتفع کردن آن برآید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو