مدیران خودروعصر اعتبار

دستورالعمل فروش مسکن مهر بدون متقاضی

عصر ساختمان : قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از ابلاغ دستورالعمل نهایی تعیین تکلیف واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر به تمامی استان‌های کشور خبر داد و گفت: واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر در تمام شهرها به قیمت تمام شده در بازار آزاد به متقاضیان واگذار می‌شود.

دستورالعمل فروش مسکن مهر بدون متقاضی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از دنیای اقتصاد ، احمد اصغری مهرآبادی اعلام کرد: اولویت واگذاری این واحدها ابتدا با متقاضیانی است که شرایط چهارگانه مسکن مهر را داشته باشند و در صورت وجود واحد فراتر از تقاضای واجدان شرایط، این واحدها به افراد مجرد یا مالک هم فروخته می‌شود.

    وی افزود: در پی مصوبه دولت یازدهم درخصوص تعدیل شرایط متقاضیان مسکن مهر، دستورالعمل اجرایی مربوطه از سوی وزیر راه و شهرسازی در تاریخ 12 اسفندماه سال جاری به استان‌های کشور ابلاغ شد. به دنبال این ابلاغیه تمام ادارات کل راه و شهرسازی (در مورد شهرهای 25 هزار نفر جمعیت و بالاتر)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (در مورد شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت) و شرکت عمران شهر جدید محل وقوع ملک (درمورد شهرهای جدید) در سراسر استان‌ها موظفند حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ صدور این دستورالعمل، واحدهای طرح مسکن مهر ساخته شده یا در دست احداث فاقد متقاضی واجد شرایط را با ذکر تعداد واحد، نام پروژه، شهر محل وقوع ملک، حدود میزان پیشرفت فیزیکی پروژه، مبلغ برآوردی تقریبی آورده متقاضی تعیین و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی (سایت اینترنتی) مربوط برای اطلاع عموم اعلام کرده و همزمان نسبت به درج یک نوبت آگهی در روزنامه کثیرالانتشار (محلی یا سراسری) به منظور اطلاع رسانی برای مراجعه متقاضیان به پایگاه اطلاع رسانی (سایت اینترنتی) مربوطه اقدام کنند.

    مهرآبادی در ادامه تاکید کرد: دستگاه‌های مذکور موظفند ظرف مدت یک ماه از تاریخ انتشار آگهی مرحله اول، نسبت به ثبت‌نام متقاضیان متاهل یا سرپرست خانوار یا زنان خودسرپرست (دارای حداقل 35 سال سن) که از تاریخ 22 بهمن ماه سال 1357 از امکانات دولتی (زمین مسکونی یا واحد مسکونی) استفاده نکرده باشند، اقدام کنند. قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر همچنین تاکید کرد: در صورت پایان این مدت و وجود واحدهای فاقد متقاضی وضعیت مجددا بررسی و شرایط جدید اعلام خواهد شد.

    وی در این‌باره اضافه کرد: سامانه‌های ثبت‌نام در این مدت تا زمان تکمیل ظرفیت واحدهای هر استان باز بوده و به محض تکمیل و تمام شدن واحدها به صورت خودکار بسته خواهد شد. مهرآبادی با بیان اینکه فرآیند ثبت نام متقاضیان موضوع این دستور العمل نیز طبق همان روش جاری ثبت نام طرح مسکن مهر است، افزود: افتتاح حساب به شیوه موجود و به نام متقاضی در بانک عامل و پرداخت سهم‌آورده وی حسب مورد به میزان حداقل 50 درصد مبلغ تقریبی آورده نقدی (ظرف مدت 7 روز از تاریخ اعلام ) و پرداخت مابقی آن در موعد مقرر با رعایت قوانین و مقررات مربوطه الزامی است. به گفته وی، در پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد مبلغ آورده متقاضی متناسب با پیشرفت فیزیکی خواهد بود.

    این مقام مسوول ضمن تکذیب خبر منتشرشده در برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر به دنبال این ابلاغیه اعلام کرد: این مساله بدون شک صحت ندارد. این دستورالعمل طی چند جلسه با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط، سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید، معاونت امور مسکن و ساختمان و همچنین تعدادی از مسوولان استانی بررسی و ابلاغ شده است. مهرآبادی در این‌باره تاکید کرد: از آنجاکه این واحدها اعتبار دولتی نداشته و با هزینه مردم و تسهیلات بانکی ساخته می‌شوند و همچنین به صورت مزایده به فروش نخواهند رسید، پس بدون شک هیچ‌گونه افزایش قیمتی نخواهند داشت و به همان هزینه تمام شده به متقاضیان تحویل داده خواهند شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو