مدیران خودروعصر اعتبار

وام ۱۰۰ میلیونی بافت فرسوده به شرط توان بازپرداخت

عصر ساختمان : عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران اعلام کرد: متقاضیان بافت‌های فرسوده زمانی می‌توانند از وام ۱۰۰ میلیون تومانی برخوردار شوند که توان بازپرداخت آن را داشته باشند.

وام ۱۰۰ میلیونی بافت فرسوده به شرط توان بازپرداخت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از دنیای اقتصاد ، سعید اسلامی بیدگلی با بیان اینکه بخش بزرگی از بدنه شهری ما حتی در بافت‌های میانی نیز می‌توانند از وام 160 میلیون تومانی مسکن بهره‌مند شوند به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: اینکه ساکنان بافت‌های فرسوده بتوانند از سقف وام مسکن استفاده کنند سبب می‌شود آنها در شرایط مساوی انگیزه داشته باشند که سرمایه‌های خود را در همین بافت‌ها صرف بهسازی و نوسازی کنند. وی گفت: تمام تلاش ما در دو سال گذشته به این سمت بود که به جای ارائه یارانه‌های رانتی به بخش‌های مختلف، با اجرای سیاست‌های تشویقی که البته مانند تراکم‌های اضافی مخرب شهری هم نباشند، سرمایه‌های مردمی را در بافت‌های فرسوده جذب کنیم.

    عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی شهری ایران افزود: آنچه در سال‌های گذشته اتفاق افتاد، این بود که سیاست‌ها در مجموع به سمت توسعه مساحت شهر یا توسعه شهرهای جدید گرایش داشت و از ظرفیت‌های درونی شهرها استفاده نمی‌شد؛ هر از چند گاهی امتیازهایی به بافت‌های درون‌شهر، نه صرفا بافت‌های فرسوده، داده شده اما از آنجا که امتیازهای ارائه شده به بافت‌های حاشیه‌ای و شهرهای جدید بیشتر بود، امتیازهای بافت‌های فرسوده مزیت‌های خود را از دست می‌دادند.

    اسلامی بیدگلی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم امتیازهایی که به بافت‌های درون شهری به دلیل سیاست‌گذاری توسعه شهری می‌دهیم قابل رقابت با سایر بخش‌ها باشد و سرمایه‌های بافت‌های درون‌شهری را داخل خود نگه دارد، گفت: امیدواریم با برگشتن رونق اقتصادی به مجموعه کشور، امکان استفاده از این وام‌ها برای مردم بیشتر شود. وی درباره متقاضیان و مخاطبان وام 160 میلیونی مسکن در تهران گفت: طبیعتا دهک‌های پایین جامعه هدف این وام نیستند و مشتریان این وام در دهک‌های میانی قرار دارند. به هر حال بخش بزرگی از بدنه شهری ما حتی در بافت‌های میانی نیز دهک‌های میانی به بالا هستند که می‌توانند از این وام بهره‌مند شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی