مدیران خودروعصر اعتبار

پیشنهادی برای خروج مسکن از رکود

بانک‌ها نمی‌توانند؛ دولت خودش دست به کار شود

عصر ساختمان:اخیرا شورای پول و اعتبار مصوباتی درخصوص افزایش وام مسکن و کاهش نرخ سود تسهیلات ابلاغ کرد .

بانک‌ها نمی‌توانند؛ دولت خودش دست به کار شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، اخیرا شورای پول و اعتبار مصوباتی درخصوص افزایش وام مسکن و کاهش نرخ سود تسهیلات ابلاغ کرد اما به گفته یکی از اعضای هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران، این اقدامات و مبالغ 100 - 200 میلیونی مسکن را از رکود خارج نمی‌کند بلکه باید لیزینگ مسکن راه بیفتد که بانک‌ها توان آن را ندارند و دولت باید برای حمایت از مسکن بودجه تخصیص دهد.

    درباره مصوبه اخیر در خصوص افزایش وام مسکن زوجین به 160 میلیون تومان گفت:‌ حمایت از جوانانی که می‌خواهند ازدواج کنند همواره باید مورد توجه باشد. تعداد قشر جوان ما بسیار افزایش یافته و دولت هر میزان بتواند برای این قشر تسهیلات فراهم کند کار مطلوبی انجام داده است.

    وی ادامه داد: البته اینکه فکر کنیم بخش مسکن با این اعتبارات می‌تواند رونق پیدا کند تصور درستی نیست. در حال حاضر صدها هزار مسکن خالی در تهران وجود دارد اما مگر چه تعداد جوان‌ ازدواج می‌کنند که از این خانه‌ها استفاده کنند؟ ضمن آنکه این تسهیلات فقط برای خانه اولی‌ها در نظر گرفته شده است.

    عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران افزود: دولت باید حمایت ویژه‌تری از بخش مسکن انجام دهد، چون این موضوع را می‌دانیم که اگر بخش مسکن از رکود خارج شود چندصد شغل از رکود در می‌آید.

    واحدی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به ارائه پیشنهادی برای خروج بخش مسکن از رکود پرداخت و گفت: به نظر می‌رسد دولت راهی نخواهد داشت که به مسکن قشر متوسط جامعه کمک کند. مسکن قشر متوسط هم با 100 یا 200 میلیون تومان به حرکت در نمی‌آید.

    وی اضافه کرد: باید لیزینگ مسکن در ایران راه بیفتد که این امر نیاز به حمایت جدی دولت دارد. بانک‌های ما توان این را ندارند که از این حرکت حمایت کنند و دولت خود باید تصمیم بگیرد و بودجه‌اش را برای حمایت از مسکن قرار بدهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار