مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرداری تهران خبر داد:

سامانه داده های تهران هفته آینده رونمایی می شود

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرداری تهران از رونمایی از سامانه داده های تهران در هفته آینده خبر داد.

سامانه داده های تهران هفته آینده رونمایی می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمد فرجود در "سمینار یک‌روزه شاخصه‌ها و شاخص‌های شهر هوشمند" با اشاره به شعار امسال اتحادیه جهانی ارتباطات و مخابرات گفت: امسال نام "هوش مصنوعی" به‌عنوان فناوری تغییردهنده که قرار است برای بهبود زندگی مردم جهان به‌کاربرده شو، د از سوی اتحادیه جهانی ارتباطات مطرح شده است. 

    وی با اشاره به افزایش جمعیت افزود: براساس آمارها رشد شهرنشینی در ایران به بیش از 65 درصد رسیده است.

    فرجود با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود جمعیت تهران به بیش از 10 میلیون نفر برسد و در آینده ابر شهر شناخته شود، اظهار کرد: با این‌ حال تهران جزء رده 10 تا 15 درصد دنیا به لحاظ شاخص‌های کیفیت زندگی قرار دارد. در واقع در حال حاضر با استانداردهای شهرنشینی فاصله زیادی داریم.

    دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند با بیان اینکه حمل‌ونقل سبز در ایران سهم پایینی دارد، ادامه داد: بیش از 7 هزار و 500 تن زباله در تهران تولید می‌شود که این آمار نشان از پایین بودن استانداردها در تهران دارد. از سوی دیگر شهر تهران بیش از 25 درصد اقتصاد کشور را در اختیار دارد. 

    فرجود با بیان اینکه شهر هوشمند یک عرصه توسعه‌یافته برای شهرنشینی است، تصریح کرد: به همین منظور در این سازمان آئین‌نامه شورای راهبردی را تدوین کردیم و در حال حاضر این آئین نامه از سوی شهردار وقت ابلاغ‌شده است. این در حالی است که هسته‌های اجرایی تهران هوشمند نیز در حال اجرا است.

    وی با بیان اینکه هم‌اکنون در سازمان فاوا شهرداری تهران 71 کاربر ثبت‌شده است، افزود: 1500 سرور مجازی و 183 سرور فیزیکی فعال در این سازمان وجود دارد. تشکیل شورای راهبردی شهرهوشمند، تشکیل دبیرخانه، تدوین سیاست‌ها و عقد تفاهم‌نامه‌های داخلی و خارجی از اقدامات انجام‌شده در 6 ماه گذشته بوده است.

    مدیرعامل سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرداری تهران با اشاره به سامانه حساب شهروندی گفت: طرح ترافیک جدید با ثبت‌نام در این سامانه صورت می‌گیرد، در واقع در سامانه جدید، کل سیستم طرح ترافیک و همین‌طور مدل تعامل شهرداری با شهروندان هم تغییر کرده و براساس حساب شهروندی سامانه "تهران من" ایجاد شده است. هم‌اکنون 300 هزارنفر در دو ماه گذشته در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

    فرجود با اعلام این خبر که هفته آینده از سامانه داده های تهران رونمایی می شود، گفت: این سامانه درباره داده های عمومی است و بدین دلیل ایجاد شده تا شهروندان از وضعیت لحظه به لحظه شهر تهران اطلاع یابند.

    وی با اشاره به برنامه های آینده سازمان فاوا شهرداری اظهار کرد: تدوین برنامه تهران هوشمند، یکپارچه سازی راهبردهای شهرداری، راه اندازی پایلوت، ابلاغ چهارچوب و سیاست های شهرداری تهران و آغاز اجرای طرح های اولویت دار در سال 97 طی ماه های آینده انجام خواهد شد.

    نصرالله جهانگرد هم در این سمینار اظهار کرد: امروز توان فنی در عرصه مدیریت کشور که در تهران است به‌خوبی مشاهده می‌شود.

    وی بابیان اینکه جزء اولین کشورهای خاورمیانه هستیم که حمل‌ونقل ریلی را در شهرها آورده ایم، گفت: متأسفانه به دلیل اینکه مدیریت‌ها و برنامه‌های توسعه در ایران کوتاه‌مدت است این روند توسعه قطع شده است چراکه ساختارهای ما کامل نیست.

    معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شهر تهران بخواهد یا نخواهد الگوی توسعه ایران شده است، افزود: وزن و اندازه تهران در اقتصاد ایران بسیار قابل توجه است، البته تهران به مکنده اقتصاد ایران بدل شده است و تراز اقتصادی اش منفی است.

    جهانگرد ادامه داد: شتاب شهرنشینی ما از اروپا بیشتر است و در حال حاضر بیش از 70 تا 80 درصد شهرنشین داریم البته این به معنای شهرنشینی واقعی نیست بلکه حاشیه‌نشینی است چراکه 8 میلیون حاشیه‌نشین در کشور داریم. نباید فراموش کنیم مدیریت بهینه منابع موجود در شهرها شرط کلیدی مبارزه با بحران‌های ناشی از شهرنشینی است.

    معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه پلت فرم‌های لازم برای هوشمند سازی باید کامل باشد، اظهار کرد: ای سی تی باید بتواند مردم و مدیریت را توانمند کند، در واقع با فناوری باید کارها سریع‌تر و ارزان‌تر انجام شود و مردم بتوانند از هوشمندسازی درآمد و شغل داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار