مدیران خودروعصر اعتبار

آخوندی:

پرونده مسکن مهر در بیشتر استان ها بسته شد

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پرونده طرح مسکن مهر در بیشتر استان‌های کشور بسته شده است، جزئیات انعقاد قرارداد ساخت ۵۰ دستگاه لکوموتیو با سرمایه ۷۰ میلیون یورویی را تشریح کرد.

پرونده مسکن مهر در بیشتر استان ها بسته شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباس آخوندی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از طرح 336 واحدی شهرک سجادیه اراک افزود: مسکن مهر در برخی استان‌ها یا متقاضی ندارد یا در ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی با مشکلاتی روبروست که با هماهنگی دستگاه‌های خدمات رسان نواقص در حال رفع است.

    وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: امکان صدور سند برای طرح‌های تفصیلی نزدیک شهر فراهم شده است.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: در طرح تفصیلی خدمات مطلوبی پیش بینی شده است که برای تهیه سند مالکیت با هماهنگی قوه قضاییه براساس ماده 9 قانون تولید مسکن، مکان‌هایی که با طرح تفصیلی سازگاری دارند، سنددار می‌شوند.

    آخوندی افزود: امکان سکونت افراد در بافت‌های فرسوده استان مرکزی با هماهنگی استانداری مرکزی فراهم شده است.

    وی اظهار کرد: 336 واحدی شهرک سجادیه اراک در مراحل نهایی قرار دارد و فرصت مناسبی ایجاد شده تا زمینه اسکان افراد متقاضی در این منطقه فراهم شود.

    آخوندی بیان کرد: با فراهم شدن امکان اسکان در بافت‌های فرسوده، وضعیت ساکنان منطقه بهبود یافته و رضایتمندی مردم حاصل خواهد شد.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: چهارهزار نفر در صندوق پس انداز بانک مسکن استان مرکزی برای بهره گیری از مسکن مناسب سرمایه گذاری کرده اند.

    طرح 336 واحد تجاری و مسکونی سجادیه با 17 هزار و 576 مترمربع وسعت و 48 هزار و 431 متر زیربنا با 13 واحد تجاری، 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    بازدید از تقاطع غیرهمسطح شهر سنجان، آزاد راه اراک - خرم آباد از دیگر برنامه‌های وزیرراه و شهرسازی در سفر یک روزه به استان مرکزی بود.

    همچنین عملیات اجرایی کنار گذر شمالی اراک حدفاصل مالک آباد تا سه راهی شازند به طول 65 کیلومتر با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

    زمان بهره برداری این طرح سال 1400، دوره بهره برداری اولیه 15 سال و برآورد هزینه آن سه هزار و 650 میلیارد ریال با سرمایه گذاری 70 درصدی بخش خصوصی است.

    جزئیات انعقاد قرارداد ساخت 50 دستگاه لکوموتیو با سرمایه 70 میلیون یورویی

    عباس آخوندی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز از بخشی از پروژه‌های استان مرکزی بازدید و قرارداد احداث 50 دستگاه لوکوموتیو در شرکت واگن پارس منعقد شد.

    وی با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های بزرگ با مبلغ 70 میلیون یورو سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه با انعقاد قرارداد با مشارکت چینی‌ها و سه شرکت اروپایی آغاز شد.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در حاشیه امضای این قرارداد از ساخت واگن‌های باری و مسافری و ساخت اتوبوس‌های ریلی بازدید شد، افزود: خوشبختانه کارخانه به شکل کامل زنده و بیش از یک هزار نفر مشغول به کار هستند، کارخانه واگن پارس سابقه ساخت 600 واگن را در پرونده خود دارد که متأسفانه به سبب تحریم‌های ظالمانه تولیدات این کارخانه کاهش پیدا کرده بود، این در حالی است که خوشبختانه بعد از برجام ما توانستیم سال گذشته 310 واگن را در این کارخانه در حوزه بار و 50 واگن در حوزه مسافری تحویل بگیریم.

    آخوندی ادامه داد: در سال جاری امیدواریم این کارخانه بتواند 600 واگن تولید کرده و به رکورد‌های قبلی برگردد.

    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازدید از کنارگذر اراک ـ. فرمهین گفت: این طرح با مشارکت 70 درصد بخش خصوصی و 30 درصد بخش دولتی با ارزش حدود 365 میلیارد تومان به آزادراه تبدیل شده است.

    آخوندی ادامه داد: پروژه آزادراه اراک ـ. خرم‌آباد از سمت بروجرد به خرم‌آباد مراحل نهایی را سپری می‌کند و همچنین از سمت اراک پل شازند را داریم که عملیات اجرایی آن آغاز شد و 32 کیلومتر از این آزادراه به سمت عملیات اجرایی رفت که پروژه‌ای بسیار بزرگ در حدود یک هزار و 260 میلیارد تومان است که با سرعت خوبی در حال انجام است.

    وی گفت: یک بازدید از پل سنجان انجام شد که امید داریم بتوانیم از بن‌بستی که در این پل بود خارج شویم و یک گذر انحرافی داشته باشیم که ترافیک را ازآنجا عبور دهیم و پل فعال شود.

    وزیر راه و شهرسازی همچنین افزود: یک بازدیدی از محور شازند به ازنا داشتیم که 13 کیلومتر آن در حال اجرا است و یکی از محور‌های مهم محسوب می‌شود و با توجه به تنگنای اعتباری با مقامات استان یک موضوع را مطرح‌شده که بتوان ارتقای سرویس داده و آن را به آزادراه تبدیل کنیم که در این میان به مساعدت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را می‌طلبد.

    آخوندی اظهار داشت: یک بازدیدی از بحث بافت‌های ناکارآمد شهری داشتیم که خوشبختانه پروژه 360 واحدی مراحل نهایی را سپری می‌کند.

    وی اظهار داشت: بحث بازآفرینی شهری و دادن سند برای آن دسته از اراضی فاقد سندی که مطابق با طرح تفضیلی است کار حقوقی آن در حال انجام است که با نظارت استاندار انجام می‌شود.

    آخوندی با اشاره به اینکه امروز عملیات دو قطار حومه‌ای یکی به سمت شهر جدید امیرکبیر و دیگری شهر جدید مهاجران آغاز شد افزود: عملیاتی کردن این پروژه بزرگ موجب کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

    وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: پروژه فرمهین که حدود 10 سال به طول انجامیده است این در حالی است که سال گذشته پروژه حدود 40 درصد پیشرفت داشته است که امیدواریم با این سرعت امسال این پل را به اتمام برسانیم.

    وی در پایان گفت: با وجود همه تنگنا‌ها تلاش می‌کنیم بیشترین خدمات را در جهت رفاه مردم ارائه دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو