مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

حل مشکل صدور سند مالکیت برای اراضی شهری مطابق با طرح تفصیلی

عصر ساختمان- اراک- وزیر راه و شهرسازی از رفع مشکل صدور سند مالکیت برای اراضی شهری مطابق با طرح تفصیلی، با همکاری دستگاه های مرتبط در این حوزه خبر داد.

حل مشکل صدور سند مالکیت برای اراضی شهری مطابق با طرح تفصیلی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، عباس احمد آخوندی عصر روز دوشنبه در پایان سفر یک روزه خود به استان مرکزی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز امضای قرارداد احداث 50 دستگاه لوکوموتیو در اراک به انجام رسید که یک پروژه بزرگ با سرمایه 70میلیون یورو است و با مشارکت چین و سه کشور اروپایی صورت می پذیرد.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: با انعقاد این قرارداد به نظر می رسد طی پنج سال آینده کار واگن سازی در اراک در جریان بوده و اشتغال مرتبط آن فعال باشد.

    آخوندی بیان کرد: سال گذشته 360 واگن باری و مسافری در اراک ساخته شده و امیدواریم امسال این تعداد به بیش از 600واگن برسد.

    وی خاطرنشان ساخت: بازدید از پروژه های راهسازی استان مرکزی برنامه دیگر سفر امروز بود، ازجمله کنارگذر اراک از سمت فرمهین و آزادراه اراک به سمت خرم آباد که پروژه بزرگی است به ارزش یک هزار و 260میلیارد تومان که مشکلات بسیاری را از حوزه راهسازی استان حل می کند.

    وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پروژه دیگر که مورد بازدید قرار گرفت پل تقاطع غیرهمسطح سنجان است، در مورد این طرح با توجه به هماهنگی انجام شده طی امروز، روند این پروژه تسریع خواهد شد.

    آخوندی ادامه داد: محور شازند به سمت ازنا نیز پروژه بازدید شده دیگر بود که با توجه به تنگناهای اعتباری پیشنهاد دادم این پروژه تبدیل به آزادراه شود تا بتوانیم از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای آن استفاده کنیم، البته این موضوع باید بررسی شود.

    وی اضافه کرد: پروژه 336 واحدی ساخت واحد مسکونی در بافت فرسوده و غیررسمی اراک نیز طی سفر امروز مورد بازدید قرار گرفت، با اجرای چنین پروژه هایی می توان بافت فرسوده را به خوبی ساماندهی و بازآفرینی شهری را اجرایی کرد.

    وزیر راه و شهرسازی گفت: موضوع تعیین تکلیف مالکیت و ارائه سند برای اراضی فاقد سند که مطابق با طرح تفصیلی است مساله دیگری است که بایستی صورت پذیرد.

    آخوندی افزود: انعقاد تفاهم نامه راه اندازی قطار اراک به مهاجران و امیرکبیر نیز اقدام دیگر انجام شده در این سفر بود که می تواند زمینه حمل و نقل آسان و بدون خطر را بین این سه شهر ایجاد کند و از حوادث جاده ای بکاهد.

    وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در رابطه با پل تقاطع غیرهمسطح اراک-فرمهین نیز با توجه به اینکه این پروژه طولانی شده، تلاش داریم اجرای آن تسریع شود و هر چه سریع تر به بهره برداری برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو