مدیران خودروعصر اعتبار

وعده مشروط مدیرعامل جدید هشتگرد برای اتمام مترو

عصر ساختمان- مدیرعامل جدید شرکت عمران هشتگرد وعده‌ای مشروط برای بهره‌برداری از مترو این شهر داده است. طی سال‌های اخیر مدیران شرکت عمران شهرهای جدید وعده‌های متعدد بی سرانجام برای اتمام این پروژه داده‌اند.

وعده مشروط مدیرعامل جدید هشتگرد برای اتمام مترو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، آبان‌ماه سال 95 معاون وقت وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری مترو هشتگرد در ابتدای سال 96 خبر داد. محسن نریمان مدیرعامل کنونی منطقه آزاد ارس 23 آبان دو سال پیش با بیان این‌که با تخصیص کامل اعتبار به پروژه، می‌توان ابتدای سال آینده (96) به بهره‌برداری از این خط دست یافت، گفته بود:‌2 نقطه در منطقه گلشهر مقداری ناامنی دارد. برای از بین بردن این نقاط ناامن تفاهم شده که با پرداخت‌هایی بتوان معارضان را راضی کرد.

    وی با اشاره به اینکه در طول مسیرمترو هشتگرد مواردی وجود دارد که استانداری باید در حل آن کمک کند، افزود: معاون عمرانی استانداری در این راستا قول‌هایی را داده‌اند که با تشکیل جلسه عملیاتی می‌شود.

    مدیرعامل سابق شرکت عمران شهرهای جدید ایران گفت:‌ مترو هشتگرد نیازمند 100 میلیارد تومان اعتبار است.

    پیش از نریمان،‌ مدیرکل دفتر حمل‌ونقل و ترافیک شرکت عمران شهرهای جدید نیز وعده‌ای در خصوص زمان افتتاح مترو هشتگرد داده بود. وعده‌ای که البته مشروط بود. محمدرضا توکلی اواسط فروردین ماه سال 95 گفته بود: اگر اعتبار کافی تأمین شود می‌توانیم با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قطار حومه‌ای شهر جدید هشتگرد را به صورت آزمایشی در پایان سال جدید(95) راه اندازی کرده و سال آینده به بهره‌برداری کامل برسانیم.

    اخبار مرتبط

    *پیشرفت 2 درصدی قطار حومه‌ای هشتگرد در 2 سال اخیر

    در جدیدترین اتفاق برای مترو هشتگرد، مدیرعامل تازه وارد شرکت عمران این شهر وعده افتتاح پروژه مذکور را تا پایان سال داده است. مهدی هدایت دیروز با بیان این‌که تا پایان سال دو بحث مهم داریم که منجربه جهش هشتگرد خواهد شد، گفته بود: موضوع اول افتتاح مترو است. یکی از مشکلات هشتگرد در مسیر توسعه موضوع حمل ونقل ریلی بود که ارتباط با کلانشهرهای تهران و کرج را با مشکل مواجه کرده بود. با افتتاح مترو که اصلی ترین و محوری ترین برنامه ما در این مجموعه است این ارتباط برقرار می‌شود.

    وی افزود: 99 درصد تملک اراضی مترو هشتگرد انجام شده و زیرسازی پروژه 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. ضمن این‌که 50 درصد روسازی و ریل‌گذاری انجام گرفته است.سخت‌ترین بخش کار در مسیر احداث مترو هشتگرد بحث تملک بود که طی سال‌های اخیر استاندار در کنار وزیر راه و شهرسازی انجام شد. در بخش مهندسی مشکلی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبارات مابقی تجهیزات تامین شود تا پایان سال این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار