مدیران خودروعصر اعتبار

به بهانه نمایشگاه پروژه قطر بررسی شد:

پروژه قطر دروازه ورود به بازار ساخت و ساز منطقه

عصر ساختمان- نمایشگاه پروژه قطر از ۱۷ الی ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ در شهر دوحه کشور قطر برگزار شد که شرکت های ایرانی با حضور در این رویداد نقش خود را در ساختمان سازی این شهر پررنگ تر کردند.

پروژه قطر دروازه ورود به بازار ساخت و ساز منطقه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»، نمایشگاه پروژه قطر به عنوان مهم ترین نمایشگاه قطر به منظور پر رنگ نمودن محصولات و خدمات مورد نیاز برای بخش در حال رشد و پرسرعت ساختمان سازی قطر تاسیس شده است و امروزه مبدل به مقصدی منتخب برای حرفه ای های منطقه ای و بین المللی این صنعت شده است. این نمایشگاه جایگاهی منحصر به فرد و پویا برای خریداران و تامین کنندگان را به منظور برقراری ارتباطات تجاری و کنترل تحولات آینده در بخش چند میلیاردی ساخت وساز قطر فراهم می سازد. شرکت کنندگان در نمایشگاه ساختمان قطر، شانس برخورد نزدیک و گسترده با عوامل برتر منطقه، فروشندگان، خریداران و توزیع کنندگان را خواهند داشت. نمایشگاه پروژه قطر یک رویداد بین المللی است که بزرگترین نمایشگاه ساختمان، تکنولوژی محیط زیست و مصالح ساختمانی قطر می باشد.
    نمایشگاه پروژه های ساختمانی قطر ٢۰١٨ جایگاه منحصر به فردی در به نمایش گذاشتن آخرین تجهیزات و خدمات خود برای بازار ساخت و ساز قطر بود. در سیزدهمین دوره برگزاری آن، غرفه داران با شانس نفوذ سریع در بازار پرسود ساخت و ساز قطر و امکان ایجاد فرصت های تجاری جدید با مشارکت در تمام ابعاد این بازار، در این نمایشگاه شرکت کردند.
    نمایشگاه پروژه های ساختمانی دوحه ٢۰١٨، همزمان با نمایشگاه ماشین آلات و خودروهای سنگین ٢۰١٨ و نمایشگاه سنگ ساختمانی قطر ٢۰١٨ برگزار شود که خود امکان جذب بزرگترین عوامل و فعالین این بازار و ایجاد فرصت بی نظیر دستیابی و دیدار با تصمیم گیران و صاحب نظران در تمامی بخشهای این صنعت را فراهم ساخته است.
    در این نمایشگاه 32 شرکت از ایران در صنایع ساختمان سازی، صنایع برق، نور پردازی ،گرمایش، تهویه و تهویه‌ مطبوع، مدیریت زباله و بازیافت، سیستمهای نظافت صنعتی و تجاری، صنایع تولیدات فلزی و فولاد، صنایع آلومینیوم، محصولات و فن آوری شیشه و شیشه های دوجداره، مدیریت امکانات، صنایع بتن و مصالح ساختمانی، صنایع مکانیک، برق و لوله کشی، صنایع چوبی، ماشین آلات سنگین، سنگ حضور داشتند.
    بررسی ظرفیت های ساخت و ساز در قطر
    امید اقتصاد به جام جهانی
    قطر همچنان از افت قیمت نفت رنج می برد به طوری که در اوایل سال 2016 نفت به نازلترین قیمت خود رسید. مقامات دولتی در طول سال 2016 بودجه ها را کاهش دادند که این امر منجر به کاهش درآمدهای ناشی از پروژه های عمرانی شد.
    عرضه و تقاضا در ساخت و ساز
    اطراف دوحه پروژه های کلیدی زیرساختی به پیشرفت کار خود ادامه می دهند. شهر "لوسیل "(Lusail)، خط آهن قطر و اَشغال (Ashghal and Qatar Rail) " در اطراف این شهر به پیشرفت خود ادامه می دهند تا تضمین کنند که به نیازهای زیرساختی مرتبط با جام جهانی 2022 دست یافته اند.
    در حال حاضر بیشتر پروژه های بخش املاک با کندی پیش می روند. حالت منفی ای که در بازار وجود دارد موجب شده تا گسترش در بسیاری از کسب و کارها با سرعت کمی صورت پذیرد و تعداد زیادی از دفاتر جدید از کار باز بمانند و پروژه های عمرانی بزرگ نیز متوقف شوند. 
    در طول شش ماه گذشته، بازسازی بیشتر شرکت های بومی نفتی و گازی انجام شده و به علت معطوف شدن کانون توجه بر جاهای دیگر، تعداد پروژه ها با کاهش روبرو شده است.
    چشم انداز آینده
    هر چقدر که از سال 2018 بگذرد، به خصوص بعد از اتمام جام جهانی روسیه بازار ساخت و ساز یک تصویر کاملا متفاوتی را ارائه خواهد داد. به گونه ای که فشار موجود برای نهایی کردن پروژه های جام جهانی 2022 همه حواس ها را متمرکز قطر خواهد کرد.
    بر اساس موارد فوق، وضعیت کلی بازار و شرایط مناقصه در کشور قطر با رکود روبروست. رشد هزینه ها در سال 2016 تا 2017، معادل  0.2 درصد بوده که برای سال 2018 رشدی بالغ بر 1.5 درصد پیش بینی می شود. حاشیه سود پیمانکاری در دوحه 9 درصد است، علاوه بر این ضریب مکانی بر حسب دلار آمریکا در قطر 63 است. همچنین ضریب برابری قدرت خرید در کشور قطر 2.16 است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار